Een tijd terug al de “nieuwe cocktail time” SRPB41 tegen gekomen en die stond eigenlijk al een tijdje hoog op het lijstje. Lang naar gekeken, lang over getwijfeld. De kleur zou op alle foto’s en filmpjes meer blauw zijn en in het echt wat grijzer uitvallen. Tot een paar weken terug toen de SSA347 voorbij kwam. Zelfde idee qua plaat, iets blauwer van kleur, en met een power reserve indicator en andere datum aanduiding. Het was duidelijk, dit wordt m .
Na wat googelen bleek dat daadwerkelijk bestellen nog wat uitzoekwerk zou vergen, in tegenstelling tot de SRPB41 die voor onder de 400 euro te vinden valt staat de SSA347 op de bekende websites voor alles van 600 tot 1000 euro omgerekend. Uitwijken naar Azië? Prijzen daar gingen omgerekend richting de 320 euro maar de webshops gaven aan niet naar Nederland te kunnen verzenden.
Dan was daar Watches88. Hier op het forum waren enkele reviews te vinden, waardoor ik toch de gok gewaagd heb en het horloge besteld. En eigenlijk valt er niks negatiefs te vertellen, vrijdag 5 juni besteld, gelijk een bevestigingsmailtje met de notitie dat er nog duanekosten bovenop kwamen en dat de bestelling in behandeling werd genomen als ik dit bevestigd had. Dinsdag mailtje dat het pakketje verstuurd was en vrijdag 12 juni stond de bezorger van DHL voor de deur:
Dan is daar nog de kwestie DHL voor de geïnteresseerden:
Duane technisch snapt watches88 hoe het werkt, meer zal ik er niet over zeggen. DHL rekent 2% administratiekosten met een minimum van 14,50, + BW á 3,05. Dit bleek meer dan de kosten die uberhoubt aan de douane betaald moesten worden, maarja op dit vlak heb je weinig keus.
Al met al heel bij met deze aankoop, grote kans dat er binnenkort een mooie leren bandje op komt. Het horloge heeft een mooie plek in de kist gekregen .