NA Seiko Presage Starlight (SRPC01)

Voor mij, het eerste waar ik naar kijk bij een horloge is de dial en voor mij, in deze categorie qua aanschaf staat de Starlight bovenaan het lijstje. Ik keek al wel langer rond op de verschillende sites, nauwelijks beschikbaar of een woekerprijs. Gelukkig kwam deze vorige week langs op het forum en na een fijn contact kon ik het horloge in ontvangst nemen :slight_smile:

Voor wat extra informatie, qua starlight heb je 2 nummers voor, de SRPC01 en de SARY085. Er zitten geen verschillen verder in het horloge. De SRPC01 is de internationale versie waar er 3500 van zijn gemaakt en de SARY085 is de Japanse versie waar er 1300 van zijn gemaakt.

Het effect van de dial is gemaakt met meerdere lagen lacquer waardoor je dit effect krijgt. Het mooie van deze dial is dat wanneer er niet echt licht op valt, net een normale donkerblauwe dial lijkt, maar wanneer er licht op gaat schijnen, dan komt de dial tot zijn recht. En hoe meer je kijkt, des te meer details je ziet.

Genoeg gepraat, bij deze de foto’s!

55 likes

Heel mooi. Gefeliciteerd.

1 like

Super mooi horloge, veel plezier er mee!

1 like

thanks! :slight_smile:

1 like

Werkelijk waar een prachtige wijzerplaat!

1 like

Ik begin hem al te missen. Veel plezier ervan!

1 like

Mooi horloge :+1::+1::slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd! Super fraaie dial en topcombi met die band, trouwens!

1 like

thanks, dat gaat zeker goed komen :slight_smile:

Dat is met dank aan de vorige eigenaar, bandje is heerlijk zomers dus blijft er nog wel even op. Een bandje zoals dit gaat er denk ik in de toekomst nog wel komen

5 likes

Erg mooi, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd, die presages zijn pareltjes! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd, prachtige wijzerplaat. :+1:

1 like

Proficiat, erg mooie wijzerplaat :blue_heart:
Veel draagplezier gewenst :slightly_smiling_face:

1 like

Prachtig. Veel plezier ermee!

1 like

Proficiat

1 like

Mooie NA. Mooie dial inderdaad. Gefeliciteerd

1 like

Dat doe ik ook. Sterker: ik heb liever een mooie wijzerplaat met een eenvoudig uurwerk dan een afzichtelijke wijzerplaat met een topuurwerk. Qua uurwerk is de Starlight niet bijzonder indrukwekkend, maar die wijzerplaat is inderdaad heel mooi. Zo’n wijzerplaat zou een Grand Seiko niet misstaan. Veel kijk- en draagplezier!

1 like

nee idd, 4r35 niet iets speciaals, maar wel gewoon een normaal mechanisch uurwerk en kijkend naar de prijs, helemaal niks mis mee.

Ik heb wel, hoe duurder het horloge is, des te meer ik wel naar het uurwerk kijk, al blijft de dial het meest belangrijke

1 like

Dat verandert vanzelf als je een Grand Seiko met Spring Drive en transparante achterzijde koopt: kostbaar, maar eigenlijk heel weinig aan te zien. Die achterzijde zou voor mij een reden zijn om een GS met hi-beat uurwerk te kopen, mits de wijzerplaat natuurlijk ook mooi is.
Qua kijkplezier is een van de leukste uurwerken in mijn kist m’n onvolprezen Seagull 1963, en die kostte een scheet en drie knikkers, dus niet alle waar is naar z’n geld.

1 like