Hi HF leden,
Ik moet er toch echt aan geloven, mijn eerste echte topic! Mijn naam is Sam, een halve Abraham plus 5 jaartjes oud (30) en heb al sinds jongs af aan een liefde/interesse voor horloges.
In mijn puberteit verdiende ik eindelijk wat centjes om horloges en sierraden te kunnen kopen wat begon bij Casio en Timex! Door de jaren heen groeide het met andere merken zoals Guess Collection, Michael Kors, Burberry, Diesel, G Shock, Ice Watch etc. Het ging mij eigenlijk alleen om het uiterlijk. De echte horlogemerken kwamen nog niet langs.
Tussendoor allerlei andere hobby’s gehad waar mijn geld naartoe ging zoals sneakers en motorrijden. En sinds een jaar of 2 is mijn interesse voor horloges uitgegroeid naar een passie! Ik ging mij steeds meer verdiepen in de vakmanschap van horloges en kwam in een nieuwe wereld terecht…
Fast forward naar nu, ik miste een Seiko in mijn collectie en ik wilde voor mijn eerste Seiko dat het de perfecte keuze was. Bij een random search naar Seiko horloges kwam ik de Presage lijn tegen en specifiek de Style 60’s modellen. Ik zag een zwarte met een open heart, de SSA425J1 en heb ook niet verder gekeken. Ik was gelijk verkocht!! Dat moest hem worden!
Mijn broer en 2 zwagers hadden een vakantie geboekt naar Japan voor in mei en heb hen gevraagd of ze dit horloge konden kopen en meenemen voor me aangezien ze daar aanzienlijk goedkoper waren. Toen ze in Japan waren onderhielden we contact. Op de 2e dag van hun vakantie zagen ze het horloge dat ik wilde, ze hebben het niet gelijk gekocht want ze wilden het pas kopen tegen de tijd dat ze weer terug zouden vliegen.
Net voordat ze terug vlogen gingen ze op horloge jacht. In de tussentijd ging ik toch nog even de prijzen checken of ik ze ergens goedkoper kon vinden… En toen kwam ik een ander model van de Style 60’s tegen… En deze overtrof op een of andere manier de SSA425J1… Dus ik gelijk mijn zwager bellen om door te geven dat mijn keuze veranderd is voor het te laat is! Ennnnnn… Gelukkig heeft hij nog niks gekocht… Iets later belde hij mij terug en filmde hij het horloge dat ik wilde hebben en kocht hem aan… Dan begint the waiting game (gelukkig maar heeeeel kort) tot hij terug kwam uit Japan!
En een paar dagen later… Daar is die hoor… Mijn eerste Seiko in de collectie en man man man wat ben ik blij!! Als mijn zwager dit leest, je bent een held!
Genieten.