Gisteren last minute met mijn vrouw naar het outlet in Roermond geweest. Een half uurtje voor sluitingstijd de Seiko store nog binnengelopen.
In eerste instantie vond ik niet zo snel iets wat me aansprak, totdat we bij een vitrine kwamen waar enkele horloges lagen waar nog eens 10% korting op de outletprijs vanaf ging. Volgens de verkoopster vanwege een enkel krasje hier en daar.
De Seiko Presage Cocktail Time ‘Martini Espresso’ viel me gelijk op vanwege de mooie kleur van de wijzerplaat. Dus gevraagd of ik deze mocht passen. Ik draag doorgaans 35mm horloges, dus de 40,5mm was wel even wennen.
We hebben het horloge bekeken. De stickers zaten er nog op en er was verder helemaal niets te zien aan het horloge. Geen enkel spoor van gebruik. Dus besloten om het horloge aan te schaffen. Ondanks de korting wel met volledige garantie, doos en papieren!
Horloge in de avond gedragen, dag erna loopt hij nog steeds goed op tijd. Ik heb ook thuis nog eens goed gekeken, maar kan werkelijk niets geks ontdekken waarom het horloge in de vitrine met korting lag.
Uiteindelijk heeft het horloge me €274 gekost, €166 minder dan de originele vraagprijs. Nette prijs voor dit model naar mijn mening.
Het is nog steeds even wennen qua grootte, maar ik denk dat dit wel snel went. De kleur van de wijzerplaat vind ik zelf erg gaaf, vooral tegen de avond als hij iets donkerder oogt.
@koekoek Ja, klopt. Ik zag deze daarna ook nog in de gewone vitrine staan voor de outlet prijs. Deze was dan 305. Maar in de vitrine waarin deze ik deze had zien liggen, stond nadrukkelijk bij dat het horloges waren met oneffenheden en daarom ook niet geruild mochten worden, maar je kreeg dan nog eens 10% extra korting. Of bedoel je dat deze manier van werken normaal is voor deze store?
Aha op die manier. Dat zou ik niet weten. Wellicht horloges die geretourneerd of geruild zijn? Die ze daar dan gewoon neer zetten zonder ze te checken en sommige geen gebruikerssporen hebben en andere lichte?
Ja dat zou ook kunnen inderdaad. Misschien hebben ze de horloges wel verwisseld en staat het horloge met gebruikerssporen in de vitrine met nieuwe horloges