NA: Seiko Prospex Speedtimer GPS solar

Waarschuwing vooraf, is een lange NA. Moeite met lezen, gewoon doorscrollen naar de foto’s :smile:

Zoals bij sommigen wel bekend, was ik in maart en april op vakantie en zoals het een verslaafde betaamt, moet er een mooi horloge mee terug.

Ik had met mijn vriend aldaar al besproken welk horloge ik wilde hebben, de Astron SSH 161j1.
Hij is GM over diverse juwelierszaken, dus we maken altijd een afspraak in 1 van de zaken onder het genot van champagne.
Oke, is duidelijk ik ga voor de Astron!
Maar ja hij laat ook altijd graag de nieuwste modellen van verschillende merken zien, ook al weet hij dat ik die niet ga kopen, gewoon om gezellig over horloges te keuvelen.
Ik ga dan niet van alle horloges foto’s maken en passen voor de show, hij weet wat ik wil. MAAR DAN, Assie zit ook altijd met haar neus erbij als ik een horloge ga kopen. Normaal gesproken bemoeide zij zich niet met de aankoop van een horloge.
Pffff was dit keer dus anders, tante Sidonia ging zich er wel mee bemoeien en bleef zeuren dat ik voor de 4e horloge van de foto moest gaan want die past beter in mijn collectie.

Oke oke, ik heb idd veel horloges met een blauwe wijzerplaat en niet met een witte binnenring.
Echter deze behoort niet tot de Astronlijn maar tot de Speedtimerlijn, echter wel met hetzelfde uurwerk erin 5x83.

Dus zo zwak als ik ben, koos ik dan maar voor de Speedtimer (spreek ik nu de volledige waarheid, de tijd zal het leren :wink:).
Een tijdje later had ik toch zoiets, wat zouden andere leden kiezen als ze deze 4 horloges voor hun neus hebben.
Dus had ik afgelopen vrijdag een topic gemaakt met de vraag “Als je 1 mag kiezen, welke” dus van die 4 horloges.
Werd zelfs een poll door @Piede in dat topic gemaakt en veel leden hebben daar hun stem uitgebracht. En ja hoor, 61% koos voor de Astron waar ik voor zou gaan en niet voor de Speedtimer al vonden velen alle 4 de horloges druk.
Ach ben zelf ook een druk mannetje, kan ik dus best hebben :wink:.
Het werd dus de Seiko Prospex Speedtimer solar gps SSH 167j1.
Heb ik er achteraf spijt van, nee dus. Die Speedtimer moet je echt om de pols zien, een aantal leden heb ik hem ook laten zien om de pols en vonden het een prachtig horloge :smile: :+1:.
Zie vooral het speelse gele karakter op 2 subdials en de sec. wijzer :smile:

Maarre zoals sommige die mij kennen, weten dat wat ik in mijn kop heb, niet in mijn… heb en ik ben nogal eigenwijs toch @Eddie :wink:.
Dus zou ik het bij 1 horloge gelaten hebben, de toekomst zal het uitwijzen :grin:

Maar goed, heb Assie ook blij gemaakt. Mag ze zelf melden op het HF :grin:.

En zoals het heurt nog wat specs van de Speedtimer, daarna de foto’s (gemaakt door Assie) en nog een extra stukje info :smile:

Uurwerk

Kalibernummer: 5X83 is hetzelfde als in de Astron lijn echter dit is de Speedtimerlijn.
Referentienummer: SSH 167j1

Type uurwerk
GPS Solar

Nauwkeurigheid: ±15 seconden per maand (zonder ontvangst van een GPS-signaal en temperatuur tussen 5 °C en 35 °C)

Duur: Werkt ongeveer 6 maanden (indien volledig opgeladen), Power save: ongeveer 2 jaar

Jewels: 14

Functies:

Preventiefunctie bij overladen
Power save functie
Stopwatch meet tot maximaal 12 uur in stappen van 1/20 seconde
Perpetual Calendar tot 28 februari 2100
Wereldtijd (38 steden)
Dual-Time functie (tweede tijdweergave)
Dagweergave
Weergave energiereserve
Weergave status satellietverbinding
Weergave ontvangstresultaat
Zomertijd (DST)
Functie om de ontvangst van GPS-signalen te voorkomen (vliegtuigmodus)
Automatic hand position alignment functie

Kast/Band:
Materiaal van de kast stainless steel (super hard coating)
Afmeting kast
Dikte:12.9mm
Case Back: schroefdeksel
Dial: 42mm
Lug-to-lug:49.6mm
Materiaal van het glas: dual-curved saffier
Coating van het glas: super-clear coating
LumiBrite: lumibrite op de wijzers en index(en)

Sluiting: vouwsluiting met drukker
Afstand tussen de lugs: 20mm

Overige details

10 ATM
Magnetische gevoeligheid: 4,800 A/m

Foto’s gemaakt door Assie:

Extra info, o ja en ik ben er blij mee :smile:

Het SEIKO 5X83 kaliber is een prestigieuze analoge GPS Solar Dual-Time Chronograaf. Dit horloge kan met een eenvoudige druk op de knop overal ter wereld zich instellen op de juiste tijdzone en hiermee de juiste lokale tijd weergeven. Op de wijzerplaat geeft de GPS-signaal indicator aan of het horloge verbinding maakt met het wereldwijde GPS netwerk. Ook laat het horloge zien met hoeveel satellieten het horloge verbinding maakt. Voor het bepalen van de juiste tijdzone is er verbinding nodig met minimaal 4 satellieten. Indien het horloge volledig is opgeladen maakt het horloge tot 2 keer per dag satellietverbinding met één satelliet om de tijd te corrigeren. Hierdoor is het 5X83 GPS Solar horloge extreem accuraat en kent het horloge slechts een afwijking van 1 seconde per 100,000 jaar. Indien nodig kan de lokale tijd ook handmatig worden gewijzigd. De slimme Perpetual Calendar functie zorgt ervoor dat het horloge tot het jaar 2100 altijd de juiste datum aangeeft. Het horloge beschikt over een Dual-Time, in-flight mode, een automatische DST aanpassing en het horloge beschikt over een chronograaf functie. De stopwatch kan tot 12 uren in stappen van 1/20 seconde meten. Een tussentijdsfunctie is voorzien. Een tweede tijd wordt weergegeven op de subdial op de wijzerplaat en een aparte AM/PM-indicatie. De ingebouwde horloge micro-GPS ontvanger verbruikt zó weinig energie, dat alle functies optimaal functioneren op lichtenergie, die wordt gegenereerd door de Solar wijzerplaat.

Dank voor het lezen :+1:

74 likes

Mooi hoor. Deze droeg je toch op de Rikketk?

2 likes

Yep, daarom schreef ik ook een aantal leden hebben deze al gezien :wink:

1 like

In het echt is hij nog mooier.

2 likes

Gefeliciteerd Ferry! Gaaf horloge.

Ik zie de​ NA van​ die andere graag tegemoet binnenkort :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Goh Ferry, ik begon me al een beetje zorgen te maken. Had al een tijdje geen NA van jou meer voorbij zien komen. Goed om te zien dat je nog steeds lekker bezig bent. Gefeliciteerd met deze aanwinst!

3 likes

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee.

2 likes

Veel plezier met het horloge.

2 likes

Gefeliciteerd met “jouw” horloge, veel draagplezier toegewenst voor jullie beiden :+1:

2 likes

Die lume knalt wel even je kamer in zeg. Zonnebril op voor het slapen :sweat_smile:

Geniet van je NA. Die gele accenten geven net wat extra’s ja

2 likes

Haha, goeie keuze hoor…:grin:
Groeten van zijn neefje.

2 likes

Moet je wel ff een foto bijplaatsen, tis tenslotte familie :wink:

2 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze fraaie Seiko.
Mooie wijzerplaat, valt veel op te zien.

Ik wens je er veel plezier mee…:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Op deze foto’s oogt hij heel anders dan in dat rijtje. Goeie keuze! Maar ik neem aan dat je de andere drie ook hebt meegenomen, omdat je als enige de champagne leeggedronken hebt?

:wink::rofl::clinking_glasses:

2 likes

Mooie aanwinst, veel draagplezier! Vind de gele accenten wel een leuke toevoeging :ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd met je aanwezige NA. Keuzestress dus overwonnen Ferry :+1:t2:

2 likes

Ach ik zou zeggen laat je de komende tijd verrassen :wink:

2 likes

Best wel lastig hoor Arjen, als je ene na het andere merk voor je neus voorbij ziet komen. Maar ja, die vriend en ik zijn beide horlogeliefhebbers en dan is het niet even snel een horloge kopen. :smile:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Groeten van zijn neefje…:rofl:

7 likes