NA; Seiko quartz QR een neutje teveel of toch psychedelisch ?

Twee weken stond ie al te koop op marktplaats voor een habbekrats :open_mouth: Een Seiko Quartz-QR uit 1974 met een origineel gafacetteerd geslepen hardlexglaasje. De band een oudje maar wel in hele mooie staat. Hij werd ook niet gespot op getipt door de forumleden, ook monseigneur V niet, da’s raar zo’n iconisch batterijhorloge uit het prille quartz-tijdperk. Niemand wilde 'm kopen ? Kostte in 1974 toch 55.000 Japanse YEN nu omgerekend zo’n flinke fl. 700-- Nederlandse guldens ! Door het facet geslepen glaasje twinkeleren de gouden- en zilveren indicen als sterren aan de hemel. Meer moeite is het vlug aflezen van de tijd. Alles danst driedubbel alsof je een paar neuten teveel op hebt. Da’s ff wennen maar beoogt wel een leuk psychedelisch effekt. Met op de bodemplaat een batterijpoepertje voor snelle batterijwissel. Heel apart horloge en zéér aanwezig aan de pols. Weer een leuk Seikoklokje erbij. greets :grinning: nitraM

9 likes

Leuke/aparte aanwinst.
Onder het genot van een neut en een mooi stukje psychedelische muziek, lekker van genieten.

My brain hurts

2 likes

Ik heb er láng over getwijfeld, maar ik héb al zoveel :smile:
Uitstekende aanwinst voor weinig geld!

Gaaf klokje, zeker als Seiko liefhebber.

Erg mooi.

Mooi klokje na een zwaar weekend voor op de maandag (quartzdag), Martin, geniet ervan :smiley:

Mijn beste,

Proficiat!!
Aparte verschijning!!
Veel plezier er mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Met die Rayban wel sunny hurts.

Elf.

Die batterij-bult lijkt me niet prettig dragen. Had-ie “flush” met de kast gelegen, was het geniaal geweest. Maar sowieso een leuk ding! Heb ik ook met oldtimers op de grote beurzen - de F40’s zie ik niet eens meer staan, maar een Ascona uit '73 met 28000 km op de teller en altijd binnen gestaan - daar loop ik even een paar keer omheen. :slight_smile:

Schitterend horloge! Ik had hem ook gezien op marktplaats, heb getwijfeld maar toen was hij al verkocht :stuck_out_tongue:
Veel draagplezier ervan!

Heel mooie Seiko :+1: Geniet ervan .

Mooi ding maar dat batterijklepje lijkt me niet prettig bij het dragen.

Dank voor jullie reaktie’s. Het quartz uurwerkje keurig. Zeer kontent :yum: en weer eens wat anders aan de pols

Je vraagt je af wat die jappaners rookte in die tijd!?!.. Geweldig!!!
Aparte klok!
Geniet ervan!..:+1:

1 like

@malus65 en @PeterLC
Ik heb ook een ouwetje met een bult maar geen last tijdens het dragen! Had ik gedacht maar valt écht mee :smile:

2 likes

Nou @nickW, @PeterLC en anderen Seikoliefhebbers. Grijp jullie kans(en) want een zekere Pieter uit Urk (Fl) gooit en smijt met zeer betaalbare vintage Seiko’s op marktplaats.
Zijn advertentieteksten lees ik met genot en verbazing en ben ik wereldwijd nog nooit zo uitgebreid tegen gekomen :yum: nitraM.

1 like

Ik had hem gezien ja maar moet me inhouden… Ik heb besloten dat ik een Seiko Pogue wil dus kan beter doorsparen dan alle leuke Seikos kopen :stuck_out_tongue: