NA: Seiko Recraft SNKM97

Seiko heeft met de Recraft serie een opvallende lijn horloges ontworpen die je terug doen denken aan reeds vervlogen tijden.
Mijn keuze is geen onbekende op het forum, nl de SNKM97.

De kussenvormige kast is volgens de specificaties 43,5mm breed en de maat tussen de uiteinden van de bandaanzetten bedraagt 50mm.
De dikte van het horloge is 11mm en de breedte tussen de bandaanzetten is 24mm.

De kast zelf is aan de bovenzijde en zijkanten geborsteld afgewerkt met daartussen een gepolijste facetrand.
Simpel maar toch fraai uitgevoerd vind ik.
De kroon is eenvoudig gehouden,de bandaanzetten zijn gepolijst


Het kloppende hart van de Seiko wordt gevormd door een 7S26 uurwerkje met een gespecificeerde gangreserve va ca. 41 uur en is via de achterzijde te “bewonderen”.
Tevens verraadt de achterkant dat het horloge in Maleisië is geproduceerd.
Het uurwerk biedt niet de mogelijkheid tot handmatig opwinden of het stilzetten van de secondewijzer.
De nauwkeurigheid van het uurwerk zit op dit moment na 3 dagen dragen gemeten te hebben op +45 sec, erg netjes dus.


De stalen band is heeft gepolijste middenschakels, gebogen eindschakels en 2 mogelijke standen voor de fijnafstelling. Tijdens het dragen piept en kraakt het dat het een lieve lust is en ik krijg hem ook niet fijn passend.
Geen nood want het was sowieso niet de bedoeling de stalen band erop te laten en ik heb deze vervagen door een in de loop der jaren verkleurde leren Landa band.
Staat hem wel goed maar het moet nog beter kunnen.


Waar het uiteindelijk allemaal om draait is natuurlijk de smaragdgroene sunburst wijzerplaat met zijn goudkleurige opgelegde uurmarkeringen en logo.
De uren en minuten wijzer zijn eveneens goudkleurig evenals de dag en datum omlijsting.
De secondewijzer is in oranje uitgevoerd.
Op de posities 3, 6, 9 zijn de uurmarkeringen op een wit vlakje geplaatst en het datumvenster heeft ook deze witte omlijsting.
Het licht speelt er lustig op los waardoor je verschillende schakeringen groen kunt ontdekken die tussen de uurmarkeringen naar nagenoeg zwart verloopt.


Om de pols:

Seiko is er in geslaagd om voor een lage prijs een belachelijk leuk horloge in elkaar te zetten.
Ik vind hem helemaal geweldig.

38 likes

Seiko is er in geslaagd om voor een lage prijs een belachelijk leuk horloge in elkaar te zetten.
Ik vind hem helemaal geweldig.

Helemaal mee eens!
Veel plezier ermee!

1 like

In Ă©Ă©n woord: schitterend ! :+1:t3:

1 like

Mooie serie! Helemaal voor het geld.
Maar niet in Nederland verkrijgbaar?

1 like

Erg mooi!

1 like

Nee, schijnt alleen voor de Amerikaanse markt ontworpen te zijn.

Cool horloge :ok_hand: …Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooie vintage uitstraling, veel plezier met je aanwinst!

1 like

Mijn beste,

Fantastisch zeg!!
Ziet er magnifiek uit!!
Hier zal je lang plezier van hebben.
Geniet er dan ook met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Veel plezier ermee!

Dit zou ik niet netjes noemen.

Lekker hoor! Geniet er van!

Mooi horloge,ik heb er ook naar gekeken maar het formaat weerhoudt me (nu nog)
Heb een polsomtrek van 17,5cm.

Die +45 dat is in 3 dagen toch?dus ca15/dag.
Dat is niet echt goed maar zal waarschijnlijk beter worden.

Veel plezier ermee :+1:t2:

1 like

Mooi horloge, geniet ervan! :smile: :+1:

1 like

Mooie horloge ik heb m ook. Nu nog een andere band ipv staal, ik heb al wat op het oog.

1 like

Heel gaaf!

1 like

Mooi horloge met die groene sunburst plaat! voor mij helaas net wat te groot.
Die lederen band staat hem ook top!

1 like

Och, dat is 15 seconden per dag. Niets mis mee voor een horloge in deze prijsklasse.

Ben benieuwd wat het bij jou gaat worden.
Ikzelf zit te denken aan een MN strap.

Gaaf! Ik vind zelf de blauwe iets mooier, maar ze zijn allemaal de moeite waard als ik de plaatjes mag geloven. Zoals je zegt: mooi hoe ze het kunnen maken voor dat geld

1 like

Heel leuk horloge zeg. Alleen via Amerika te koop?

1 like