Gisteren ontving ik, na een tweetal weken geduld oefenen, mijn nieuwe aanwinst, die ik op Jomashop besteld heb. Het is de Seiko SNKN37, een model uit de Recraft-reeks, die enkel in de USA is uitgebracht.
Het horloge is behoorlijk groot, maar zit eigenlijk opvallend comfortabel rond mijn pols. Ik was op voorhand een beetje bang dat hij wat te groot zou uitvallen, maar dat valt in de praktijk goed mee.
Heb absoluut geen spijt van deze aankoop. De wijzerplaat is spectaculair, gaat van bijna zwart, tot een erg mooi diepblauw, afhankelijk van de lichtinval. Voor het geld is dit echt een fijn horloge.
De laatste foto toont een side-by-side vergelijking met mijn Orient Commuter die ik in januari heb gekocht.
Dat viel in dit geval behoorlijk mee. Het horloge zelf kostte zo’n 110 USD, invoerrechten en taks kwam, samen met de transportkosten, op zo’n 38 USD. Ik ken de verdeling niet meer uit het hoofd en het staat ook niet opgesplitst in mijn besteloverzicht, maar geloof dat het transport daarvan ongeveer 13-14 USD bedroeg. Dus pak zo’n 24-25 EUR aan invoerrechten/taks. Iets meer dan 20% van de aankoopprijs dus. Het voordeel bij Jomashop is dat je die invoerrechten meteen bij het afrekenen op voorhand kan betalen. Dus je kan het meteen mee laten berekenen door hen voor je de betaling doorvoert. Als het dan toch te duur zou blijken uit te vallen, dan kan je het nog altijd afbreken en uit je winkelmandje verwijderen.