Ja ja, daar is hij dan eindelijk. Na ongeveer een maandje wachten kreeg ik mijn defecte (full set) Red Alpinist binnen die ik op een veiling via Yahoo Auctions in Japan heb gekocht. Na binnenkomst even billenknijpen omdat het horloge, zoals beschreven, inderdaad niet functioneerde.
Toen dus maar een aantal horlogemakers benaderd en had een goed gevoel bij Bart Horlogemaker uit Breda. Hij gaf een mooie prijsopgave en vertelde al vaker aan dit uurwerk te hebben gewerkt. Na wat uitstelgedrag door de angst dat er van alles mis zou zijn met het horloge toch weggebracht en toen kon het wachten weer beginnen. Er was inderdaad het een en ander mis, maar niets dat Bart niet netjes kon herstellen. Hij vertelde mij dat dit waarschijnlijk ook de eerste keer was dat het horloge een full service kreeg, dus dat was toch wel nodig was na 20+ jaar .
Twee weken geleden eindelijk weer mogen ophalen en sindsdien geen moment meer van de pols geweest. Wat is dit een fantastisch horloge! Maar genoeg geouwehoerd, jullie zijn hier voor de plaatjes:
Krijg het zelf niet goed op de foto maar de wijzerplaat heeft een hele mooie verwijzing naar de vroegere Alpinisten: De taartpunten op de wijzerplaat. Dit, in combinatie met de opgelegde markeringen, zorgt dat de wijzerplaat fantastisch mooi speelt met licht.
De tandwielen van de veertrommel (dacht ik) waren afgebroken, zie de foto hieronder… Die afgebroken tandjes hadden daaromheen ook schade aangebracht dus e.e.a. moest helaas vervangen worden.
Die zijn inderdaad afgebroken, zeg maar; kaal gesleten.
N.b. Het is niet de veertrommel maar deze zitten aan de opwind-as voor tijdverzet en opwinden.
Maar dat mag de pret van deze mooie seiko niet drukken. Schitterend horloge.
Thanks Han! Op jouw aanraden de knoop maar doorgehakt haha. Geen moment spijt van getest op 200m dus weer zo goed als nieuw is dit, vind ik toch wel een erg mooi exemplaar
Op de moderne mis ik gewoon de naam van het model. Op de een of andere manier voegt het zoveel toe: Alpinist op de wijzerplaat. En de wijzers vind ik persoonlijk fantastisch.
Heel mooi, wauw, die zie je niet vaak!!
Net als een horlogemaker die de 4S15 uit ervaring kent, kan ik me voorstellen! Hulde en post nog eens in de fototopics!