Laten we eerst beginnen met een relaxte groove net als mijn nieuwe aanwinst; luxe zonder opsmuk.
Clean, modern, tijdloos net als het panda design.
Stoer maar verfijnd, exact Seiko DNA
Na de aanschaf van de Seiko Speedtimer Panda dial kon de Reverse Panda dial niet ontbreken in mijn collectie
Mijn keuze is gevallen op de Seiko SSB479P1 Chronograph.
Dit is zo’n horloge dat je niet hoeft uit te leggen één blik is genoeg. De contrastrijke reverse panda dial, het box shaped glas en de uitgebalanceerde kast geven ’m een uitstraling die tegelijk sportief en tijdloos is. Dit is een chronograaf die net zo goed werkt bij een T-shirt als onder een colbert.
Wat deze Seiko echt onderscheidt, is de reverse panda wijzerplaat: diep zwart met drie contrasterende subdials die direct in het oog springen. De lay-out is strak en overzichtelijk, met precies genoeg detail om interessant te blijven zonder druk te worden. De TACHYMETER op de bezel versterkt het sportieve karakter, terwijl het box vormige Hardlex glas zorgt voor een subtiele vintage knipoog.
Binnenin tikt Seiko’s betrouwbare 8T63 quartz chronograaf: nauwkeurig, onderhoudsarm en gemaakt om dagelijks gedragen te worden. Met een kastmaat van 38,7 mm draagt de SSB479P1 verrassend comfortabel en evenwichtig om de pols. LumiBrite op de wijzers en indexen zorgt ervoor dat aflezen ook in het donker geen probleem is.
Tot slot
De Seiko SSB479P1 laat zien waar Seiko sterk in is: een herkenbaar design, functionele techniek en een uitstraling die boven zijn prijsklasse ( onder de 500€ ) uitstijgt. Een horloge voor liefhebbers van contrast, precisie en karakter zonder poeha.
Nou dat dacht ik ook inderdaad.
Zullen zich ze nou bij Seiko ook afvragen waarom er ineens zoveel van die dingen verkocht worden in ons kleine kikkerlandje?