NA: Seiko Reverse Panda Dial

Beste HF leden,

Laten we eerst beginnen met een relaxte groove net als mijn nieuwe aanwinst; luxe zonder opsmuk.
Clean, modern, tijdloos net als het panda :panda_face: design.
Stoer maar verfijnd, exact Seiko DNA :dna:

Na de aanschaf van de Seiko Speedtimer Panda dial kon de Reverse Panda dial niet ontbreken in mijn collectie

:watch:Nieuwe aanwinst

Mijn keuze is gevallen op de Seiko SSB479P1 Chronograph.
Dit is zo’n horloge dat je niet hoeft uit te leggen één blik is genoeg. De contrastrijke reverse panda dial, het box shaped glas en de uitgebalanceerde kast geven ’m een uitstraling die tegelijk sportief en tijdloos is. Dit is een chronograaf die net zo goed werkt bij een T-shirt als onder een colbert.

:panda_face: Design & uitstraling

Wat deze Seiko echt onderscheidt, is de reverse panda wijzerplaat: diep zwart met drie contrasterende subdials die direct in het oog springen. De lay-out is strak en overzichtelijk, met precies genoeg detail om interessant te blijven zonder druk te worden. De TACHYMETER op de bezel versterkt het sportieve karakter, terwijl het box vormige Hardlex glas zorgt voor een subtiele vintage knipoog.

:gear: Techniek & draagervaring

Binnenin tikt Seiko’s betrouwbare 8T63 quartz chronograaf: nauwkeurig, onderhoudsarm en gemaakt om dagelijks gedragen te worden. Met een kastmaat van 38,7 mm draagt de SSB479P1 verrassend comfortabel en evenwichtig om de pols. LumiBrite op de wijzers en indexen zorgt ervoor dat aflezen ook in het donker geen probleem is.

Tot slot :closed_lock_with_key:

De Seiko SSB479P1 laat zien waar Seiko sterk in is: een herkenbaar design, functionele techniek en een uitstraling die boven zijn prijsklasse ( onder de 500€ ) uitstijgt. Een horloge voor liefhebbers van contrast, precisie en karakter zonder poeha.

50 likes

Da’s gewoon een hele toffe chrono. Gefeliciteerd!

2 likes

Mooie chrono vanuit de rijzende zon. Gefeliciteerd!

1 like

Mijn beste,

Zo zo, wat een prachtige Seiko!!
Chapeau.:ok_hand:
Ik wens je er een fantastische tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Een van de leukste Seiko’s wat mij betreft. Gefeliciteerd met deze toffe reversed panda als NA

1 like

Mooie Seiko :slightly_smiling_face:

1 like

Heel mooi!

1 like

Mooie aanwinst

1 like

Nice! Geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd met die toffe chrono :+1:t2:

1 like

Deze staat ook al een poosje op mijn lijstje. Draag hem met plezier.

1 like

Welkom bij het gestaag uitdijende clubje!

2 likes

Heel mooi!

1 like

Gefeliciteerd met deze Panda! :ok_hand:t3:

1 like

Gefeliciteerd met de Seiktona

Nou dat dacht ik ook inderdaad.
Zullen zich ze nou bij Seiko ook afvragen waarom er ineens zoveel van die dingen verkocht worden in ons kleine kikkerlandje? :wink:

1 like

Heel gaaf. Veel draagplezier!

1 like

Mooie aanwinst en welkom bij de club.
Zelf heb ik hem ook sinds een tijdje.

Je stijl van reviews is natuurlijk bekend maar het moet me wel even van het hart dat het ook nu wel weer een hoop gelul in de ruimte is hè.

Er zijn tig horloges met een reverse panda plaat toch?

Ik ken geen uurwerken waarbij een restrictie geldt in het aantal dagen dat je die mag dragen.

Herkenbaar design ?

Even naar boven scrollen en je geeft aan dat het horloge een onderscheidende wijzerplaat heeft.

Maar hé, TOP klokkie en ik hoop dat je er net zoveel plezier van zult hebben als ik van de mijne👌

3 likes

Goed om te weten dat de stijl is overgekomen. De inhoud lijkt daarmee in elk geval gelezen.

1 like

Mooi! Gefeliciteerd!