NA: Seiko S-wave + informatie over de S-wave serie.

Hallo allemaal!

Hierbij een NA topic + info over de S-wave lijn. Je kent het vast wel. Je hebt interesse in een horloge en speurt het internet af naar meer informatie. Vervolgens blijkt er vrijwel niets te vinden te zijn. Of het is in het Japans en dat beheers ik (helaas) niet. Vandaar dus even een informatief stukje over de S-wave lijn + foto’s en info over mijn 7s26-0300.

De Seiko S-wave-serie was in de jaren ‘90 Seiko’s poging om door te dringen in de funky en hippe stijl van jonge tieners. De S-wave serie sloeg op dat moment eigenlijk totaal niet aan. Waarschijnlijk vanwege het grote succes van de Seiko 5 lijn. De productie van de S-wave serie werd al snel stopgezet door Seiko.

Het is op dit moment vrij lastig om er nog een te vinden. Wat maakt de S-wave serie eigenlijk interessant? Hieronder een aantal punten:

  1. Gewoon weer een 7s26 uurwerk? Niet echt … Het uurwerk betreft een 7s26A, geen B, geen AO, het is dus een 7s26 uurwerk van de eerste generatie.

  2. Geen “5” -logo. maar een frisse, en nieuwe “S-wave” logo. Waar het exact voor staat? Geen idee. Ik gok op de Japanse Konagawa wave?

image

  1. Gesigneerde kroon. Komt vrijwel niet voor bij de Seiko 5 serie.

  2. Comfortabele banden met solide schakels en solide endlinks.

Hieronder een aantal zelfgemaakte foto’s van mijn Seiko S-wave 7S26-0300. Super vreemd horloge eigenlijk want hij oogt als mix van een SKX/Spork met funky wijzers. Hij is echter maar 50 meter waterdicht en de bezel blijkt niet te kunnen draaien :man_shrugging:t2::laughing:.

Formaat is 38mm en ongeveer 12mm dik. Heeft een geïntegreerde band die bijzonder comfortabel zit:

Een aantal foto’s gemaakt door iemand anders:

!

Bedankt voor het lezen en kijken. Als jullie nog aanvullingen hebben hoor ik het graag. Fijne avond allemaal. :v:t3:

29 likes

Dat is best raar :slight_smile:

Hij ziet er wel funky en hip uit. Eerlijk is eerlijk. Leuk ding hoor…

1 like

Inderdaad leuk om te zien, en een (voor mij) compleet onbekende Seiko!! Denk je al veel gezien te hebben…
wel apart dat de bezel niet kan draaien, van origine wel of niet bekend???

1 like

Ja, gaaf he. Vandaar dat ik er een topic voor had aangemaakt. Maakt het voor toekomstige liefhebbers ook makkelijker om info te vinden.

Nee, hij kan gewoon niet draaien. Dit horloge was waarschijnlijk ook zonder insert geleverd, of met een aantal inserts om te kunnen wisselen.

Je hebt sier- en werkpaarden en dit is overduidelijk een sierpaard. Ziet er leuk uit, en je kan de tijd aflezen, maar je hebt er verder absoluut niets aan. :laughing:

1 like

Ook apart die schuine Dag/datum…
hoe langer ik kijk hoe leuker hij word…
verfrissend ding tussen al het overige geweld hier…

1 like

Tof dat je deze NA hebt gemaakt man! :smiley:
Het was erg leuk om te lezen en ik vind deze S-wave echt heel erg vet :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

Thanks! Dat is fijn om te horen. :grin::ok_hand:t3:

1 like

Leuk ding. Nog niet eerder gezien.
Wel apart, een duiker zonder draaibare bezel, 5 atm en geen schroefkroon als ik het goed zie?

Ja klopt. Lijkt op een duiker, maar heeft de specs van een dresswatch. :rofl:

1 like

Mooie aanwinst en leuk verslag, ik had nog nooit van gehoord van deze S-wave serie… Bedankt dus voor het delen.

1 like