NA: Seiko S820 Ski-Thermo '95 n.o.s

Mijn G-shock is alweer een tijdje geleden hier naar een nieuwe eigenaar gegaan, en eindelijk had ik wel weer zin in zo’n resin-achtig geval, maar in de huidige collectie van Casio niks gevonden voor de juiste prijs dat ik aantrekkelijk genoeg vond om aan te schaffen.

Op een nachtelijke horloge-zoektocht in de krochten van het world wide web deze geinige Seiko aangeschaft. Het gaat om de moeilijk vindbare Seiko Ski-Thermo, een horloge dat ontwikkeld werd voor skiërs en snowboarders.
Een echt sporthorloge, naast verschillende chrono-modes, heeft dit ding ook een thermometer aan boord. Daar de bergsporters meestal handschoenen om hebben worden de hoofdfuncties van dit horloge bediend via de bezel en zijn de pushers bovenmaats groot uitgevoerd. Ook is het horloge voorzien van een lange soort natoband zodat deze boven een jas/skipak kan gedragen worden.

Benieuwd alweer wat het wordt, normaal binnen een tweetal weekjes in bezit…

11 likes

Leuk! Die heb ik ook nog ergens liggen, compleet met gebruiksaanwijzing, ff zoeken van de week :slight_smile:

Ha, je hebt 'm nog! Kort na aanschaf op je topic uit 2011 uitgekomen :smile:
Mijne is ook een full-set met doos, tags en gebruiksaanwijzing.

1 like

Heel erg cool :wink::wink::wink:

1 like

Niet helemaal mijn ding. Wel erg gaaf om te zien.
Thanks for sharing.
Gr.Wander

Een schoonheid in de absolute zin van het woord is het niet, maar de specs en zeldzaamheid maken veel goed momenteel. We zien wel wat het wordt in real life als ik deze ontvang :wink:

2 likes

De Ski-Thermo is gearriveerd na een kleine maand onderweg te zijn vanuit de VS. In 4 dagen was deze in België gearriveerd maar de douane deed er klaarblijkelijk eindeloos lang over om dit horloge te declareren. Gisteren stond de postbode aan de deur met nog een extra rekening van 44.22 € (BTW+douaneformaliteiten+administratieve kosten). :rage:

In originele outfit:

Head only:

Ik heb deze voorlopig op een zwarte nato gezet, wat de draagbaarheid ten goede komt.

Ik ben er nog niet uit of dit een blijvertje is, maar voorlopig toch wat genieten van deze eigenzinnige creatie :smile:

4 likes

Snelle lumeshot, wat een lichtbak!

1 like

Nog wat rondgesurft om wat meer te weten te komen over dit horlogen en enkele kleurvariaties gevonden, de gele is voor zover ik kunnen uitvogelen heb Japan-only.

1 like

Het interesseert jullie waarschijnlijk ruk, maar ik heb twee horlogebandjes aangeschaft en een doel gevonden om dit lelijk eendje te houden.

Dit zijn de bandjes:

Een sailcloth, overgenomen van Candide.

Een sportief blauw synthetisch bandje uit de Meyhofer Individual collection, goede ervaringen met dit betaalbaar merk.

Oh ja, het doel. Ik ben niet echt een snowboarder, maar volgend jaar in februari-maart gaan we met de Hurtigruten cruisen tussen de fjorden en op jacht naar het noorderlicht niet ver van de poolcirkel. Best een geschikt horloge dan om bovenop de jas te dragen met de thermometer :wink:

Bedankt voor het lezen!

2 likes