NA: Seiko Samurai, de OG

Zal ik maar beginnen met zeggen dat zo’n titanium ding heel raar is? Het is een heel raar horloge dus, dat was mn eerste gedachte toen ik hem in mn handen had. :thinking: Maar deze titanium Samurai zijn wel de mooiste varianten van de Samurai serie. Dat heb ik altijd al gevonden, sinds het begin dat ik in horloges geinteresseerd raakte vond ik deze SBDA001 (en de blauwe SBDA003) al geweldig. Ze zijn echter wel erg lastig te vinden tegenwoordig omdat ze al een tijdje niet meer gemaakt worden. De interesse was daarom eigenlijk een beetje weggeëbd. Maar toen ik er weer eentje te koop zag borrelde de oude liefde weer op en kon ik het niet laten :relaxed:

Wat mij betreft de mooiste “gewone” moderne Seiko duiker (met uitzondering van enkele van de Profesional serie, sla025 :drooling_face:). Ik vind hem qua wijzerplaat erg stijlvol en verfijnd, qua kast is hij dan weer scherp en uitgesproken. Het titanium is wel erg wennen, met name de band. Dat voelt heel anders en lijkt door het lage gewicht net plastic :sweat_smile: Hij weegt incl band 108 gram, ter vergelijk is mn sumo 180 gram. Het horloge heeft door het titanium ook een wat donkerdere tint van normaal staal.

Ik heb de nieuwe versie, de 3e generatie Samurai ook gehad, maar die kan hier niet aan tippen vind ik. Ik raak vast wel gewend aan het titium en dan is zo’n lichter horloge alleen maar comfortabeler. Ben dus erg blij met deze aanwinst.

45 likes

Mooi horloge!!!
Gefeliciteerd!!!

1 like

Erg mooi, veel plezier ermee!!!

1 like

Mooi :+1:

1 like

De zoveelste NA deze week op het hf .
Heel mooi !

1 like

Mooi zeg enjoy! Lijkt wel erg groot op jouw pols.

1 like

Mooi! Vooral fan van de schakels van de band!

1 like

Thanks. Het is geen klein horloge en ik heb geen grote pols. Maar de fotos vertekenen zoals altijd wel.

1 like

Erg gave aanwinst! Titanium is supercomfortabel. :smile: :+1: Hij is eigenlijk wel te groot voor jouw pols.

1 like

Mooi hoor! Ik ga bijna mijn ex-SBDA003 nog missen.

1 like

Mooie duiker zeg. Net ook even een zijaanzicht hiervan op Google bekeken: scherpe kast. :ok_hand:

Goeie keus. :+1: Veel plezier er van.

1 like

Gefeliciteerd met deze ouwe gouwe…
Mooi model, helaas nog nooit om gehad.
Ben wel benieuwd hoe die zou staan.
Lug to lug is goed, maar wua breedte lijkt ie op de turtle?
( ik ga plaatjes googelen)

1 like

Prachtig :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Gave Samurai :ok_hand::yum: …Gefeliciteerd man en veel plezier ermee :facepunch:t2::smiley:

1 like

Mooi. Super mooi. Extreem mooi !
Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met je NA, geniet ervan!

1 like

Hij is wel heel anders dan een Turtle qua kastvorm, daarom lastig te vergelijken. Maar gelukkig heb ik hier thuis een klein Seiko pakhuis. (kleine kanttekening, de moderne turtle is iets groter dan de oude, met name een langere lug to lug). Ik denk dat de Samurai wel een fractie groter draagt

1 like

Handig zo’n uitgebreide collectie.
Dank voor de vergelijkingshots.

Eerder de padi turtle gehad. Vorm is inderdaad anders, maar beide hebben wat vet op de heupen richting de lugs (om met maar wat lomp te zeggen).

Was even weze zoeken en zag bij hodinkee een vergelijkingschot van de moderne turtle en samurai.

2 likes

Geweldige vondst. De Titanium samurai vind ik 1 van de mooiste “moderne” Seiko’s. Heb er ook een tijdje naar gezocht maar uiteindelijk van afgezien want vrees dat ik hem te groot ga vinden voor mijn smalle pols.

1 like

Gefeliciteerd, blijven leuke horloges. Heb er hier ook nog steeds twee liggen. Een stalen zwarte en een blauwe titanium.
Heb meerdere titanium horloges, maar deze titanium blauwe was echt even wennen.

1 like