Enkele dagen geleden kwam ik deze tegen van @Apeks, aangezien ik al tijdje zocht naar een save the ocean samurai heb ik hem bemachtigd. Ik twijfelde tussen de oude met de PVD bezel maar deze great white lijkt me een mooier geheel en de wijzerplaat spreekt me ook vele meer aan.
Hij kwam toe in zijn witte seiko doos en daarna de blauwe save the ocean doos.
Seiko heeft voor hun 5 reeks nogal simpele verpakking, en hier heb je wel wat meer, de “beste” verpakking dat ik tot nu toe tegenkwam voor een seiko. Het is wel niet zo uitgebreid als sommige andere merken maar ik denk dan: Liever een simpele doos en meer waarde in de horloge.
Wat een horloge, de kast met zijn scherpe randen is uniek maar sluit mooi aan, de bezel insert met verhoogde delen en verzonken cijfers maken hem nog beter. De dial is simpelweg een kunstwerk zoals alleen seiko ze maakt. De lume is super zoals je verwacht.
De bracelet is goed, seiko waardig
met solid endlinks en links. Echter heb ik hem op een rubberen strap gezet voor de draagbaarheid.
Mooi horloge, en binnen de Seiko duiker line-up ook een unieke vormtaal. De Samurai is mij helaas altijd te groot geweest, maar ik vind de kast prachtig.
Proficiat! Wondermooie Samurai
En ik vind het een mooi gebaar van Seiko dat achter de titel schuilt (Seiko doneert een gedeelte van de opbrengst aan de Cousteau organisatie).
Ik twijfelde even of ik hem zou kopen… en toen was die weg
Nu ja, ik vreesde dat die te groot zou zijn voor mij.
Toen ik dan de ‘Great White Turtle’ zag passeren, heb ik niet meer getwijfeld
Ik denk/hoop dat die iets kleiner draagt.
Top ding!!! Ik heb zelf de eerste generatie. Ik kan je aanraden de bracelet te wisselen voor een strapcode Hexad of Uncle Seiko BOR bracelet, beide speciaal gemaakt voor de Samurai en brengen het geheel op een hoger niveau.