NA Seiko Samurai Save the Ocean - Great White

Enkele dagen geleden kwam ik deze tegen van @Apeks, aangezien ik al tijdje zocht naar een save the ocean samurai heb ik hem bemachtigd. Ik twijfelde tussen de oude met de PVD bezel maar deze great white lijkt me een mooier geheel en de wijzerplaat spreekt me ook vele meer aan.

a9a38f5430ae60273035605a00f944e5f2e200b9_1_375x500
Foto van apeks, de volledige set.

Hij kwam toe in zijn witte seiko doos en daarna de blauwe save the ocean doos.
Seiko heeft voor hun 5 reeks nogal simpele verpakking, en hier heb je wel wat meer, de “beste” verpakking dat ik tot nu toe tegenkwam voor een seiko. Het is wel niet zo uitgebreid als sommige andere merken maar ik denk dan: Liever een simpele doos en meer waarde in de horloge.

en eens uit de doos, direct om de pols

Wat een horloge, de kast met zijn scherpe randen is uniek maar sluit mooi aan, de bezel insert met verhoogde delen en verzonken cijfers maken hem nog beter. De dial is simpelweg een kunstwerk zoals alleen seiko ze maakt. De lume is super zoals je verwacht.

De bracelet is goed, seiko waardig
met solid endlinks en links. Echter heb ik hem op een rubberen strap gezet voor de draagbaarheid.

Oh… die divers, je kan ze niet weghouden van water.

:slight_smile: nog eens thanks aan iedereen die dit forum mogelijk maakt, het is een top plek om onze hobby te delen.

30 likes

Lekker horloge hoor🙌

Leuke NA :smiley: ben blij dat ik je heb kunnen helpen. Veel plezier met je mooie Samurai :+1:t2:

Altijd goed :+1: Heb er stiekem ook naar gekeken, maar er zelf net een paar verkocht hebbende leek dat toch niet echt logisch :joy: proficiat :+1:

Gefeliciteerd!
Prachtige Seiko. Maar waarom ligt ie nu al in de plantenbak ? :flushed:

1 like

Gefeliciteerd, mooi horloge!

Leg jij nooit je horloges in de plantenbak?

In topic: gefeliciteerd met de aanwinst! Veel draagplezier.

1 like

Mooi horloge met prachtige wijzerplaat! Veel plezier ermee!

Mooi horloge, en binnen de Seiko duiker line-up ook een unieke vormtaal. De Samurai is mij helaas altijd te groot geweest, maar ik vind de kast prachtig.

Veel plezier er mee!

Dat noemen ze een Eco friendly horloge houder :wink:

2 likes

Gefeliciteerd mooie aanwinst :wink:

Gefeliciteerd :+1:

Proficiat! Wondermooie Samurai :star_struck:
En ik vind het een mooi gebaar van Seiko dat achter de titel schuilt (Seiko doneert een gedeelte van de opbrengst aan de Cousteau organisatie).

Ik twijfelde even of ik hem zou kopen… en toen was die weg :sob:

Nu ja, ik vreesde dat die te groot zou zijn voor mij.
Toen ik dan de ‘Great White Turtle’ zag passeren, heb ik niet meer getwijfeld :grin:
Ik denk/hoop dat die iets kleiner draagt.

2 likes

Top ding!!! Ik heb zelf de eerste generatie. Ik kan je aanraden de bracelet te wisselen voor een strapcode Hexad of Uncle Seiko BOR bracelet, beide speciaal gemaakt voor de Samurai en brengen het geheel op een hoger niveau.

4 likes

jij jaagt ze wel op kosten he…:sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi blauw horloge

Nice :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

Ik heb ook de 1e generatie Save the Ocean, maar dan met PVD kast en rubberen strip, mooi horloge en heerlijk te dragen op rubber!

Ben stiekem aandeelhouder :rofl::rofl:
Maar… heb je spijt?

Dat hoef je niet stiekem te doen hoor…:wink:
Nee, geen spijt van, het is een mooie combi.