NA: Seiko Samurai SRPC93 Save the Ocean

Vandaag binnen, met veel dank weer aan @Voordeligbijdetijd, deze special edition Samurai. Ik ga 'm eerst even uitproberen op rubber, alvorens het staal aan te breken - de donkere sfeer van zijn Save the Ocean Turtle-evenknie (die zit wel op rubber) sprak me wel aan. De wijzerplaat is echt heel bijzonder, met een kleurenspel afhankelijk van de kijkhoek en omgevingslicht. Garantie voor veel kijkplezier!
Hij oogt een stuk serieuzer dan die andere special edition, de meer frivole Blue Lagoon, afgaande op de plaatjes dan.

Voor nu even snel een foto inclusief band, strakke combi dunkt me:

Edit: terug van het rondje met het hondje, van buiten naar binnen:

En omdat ik vrij zeker weet dat ik 'm never nooit niet goed op de foto ga krijgen, ook nog een willekeurige van de interwebs:

En eentje via Perry:

afbeelding

Ik doe later ook nog wel een obligaat family shot met de andere Samurais uit de eigen collectie (de blauwe 49, de zwarte 51 en de oranje 07 - pepsi 53 helaas verkocht).

32 likes

Wat een schitterende wijzerplaat!

1 like

Heel erg gaaf :ok_hand: Zag toevallig vandaag youtube filmpje over dit model en de turtle.

1 like

Dit filmpje heeft mij over de streep getrokken: https://www.youtube.com/watch?v=ZdUzXQsUEvU

2 likes

Yup…dat was 'm :+1:

1 like

Mijn beste,

Een kordate aanwinst!!
Veel draag-plezier met deze robuuste schoonheid!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Wat een beauty!! Dacht eigenlijk dat ze met de Blue Lagoon wel de mooiste Samurai hadden gemaakt…begin nu te twijfelen. :slight_smile:

2 likes

Ik vind het horloge op jouw foto mooier gevangen dan op die 2 andere foto’s :+1:

Ps prachtig kwartet!

1 like

Oei :+1::+1::+1: die 2e foto

1 like

Dank, misschien valt 't dan toch mee hoe moeilijk ie op de plaat te krijgen is… :wink:

1 like

Marvellous :+1:t2:

1 like

Ik vind de kleurverloop van de plaat echt mooi.
Zit er nou ook een beetje diepte in die horizontale lijnen?

hmmm, erg fraai. Mooie vakantieklok!

Doet ie het op Nato ook goed?

1 like

Mooi he. Ik heb de Turtle vanwege de kastvorm icm Miltat Presidential. De dial is super en als je je best doet prima vast te leggen.

3 likes

Hele mooie Samurai! Geniet ervan! :slight_smile:

1 like

Geweldige foto!

1 like

Ik heb de nato’s een beetje afgezworen, dus dat durf ik niet te zeggen. Ik denk wel dat je goed kunt varieren met blauw, zwart en combi’s daarvan. Hoewel dat met blauw ook vaak wel nauw luistert.

Jazekers! Ook belachelijk hoe weinig licht ie nodig heeft om te schitteren.

1 like

Fraai hoor, ik ben gek op die blauwe Seiko platen, ik blijk kijkern naar mijn Shogun Zimbe als ik hem om heb.

1 like

Fraai! Zag vandaag de turtle met deze plaat en toch even getwijfeld. Proficiat!

gr, HJR

1 like