NA: Seiko SARB015 'Black Alpinist'

“Nou, ik vraag me echt af wat voor horloge Ayrin nu weer heeft gekocht?!”

Het zal eens niet zo zijn.

Dit is een Seiko SARB015 Alpinist. Het zwarte wijzerplaat-hebbende broertje van de befaamde groene SARB017 Alpinist. Beide zijn sinds 2006 verkrijgbaar, maar het lijkt erop dat de 015, samen met de wellicht nog zeldzamere creme-kleurige SARB013 Alpinist allang uit productie zijn, waar dit bij de 017 gelet op de beschikbaarheid niet het geval lijkt te zijn.

Ik vind hem echt geweldig. Het kleuren thema van het horloge (Rood-zilver-zwart), in combinatie met de fraaie haaientand-indices doen me denken aan mijn favoriete Rolex, de 6541 Milgauss. Hij had 120% geweest indien de wijzers simpelweg een zilverkleurige versie waren van die van de 013 en 017, maar de rode seconden wijzer maakt dat weer goed.

Geinige achtergrond, op het prijskaartje staat 24000 Bht. Ik ga ervanuit dat hiermee de Thaise Baht bedoeld wordt. Zoals jullie kunnen zien heeft het prijskaartje waarschijnlijk al wat handjes gezien, maar het leuke is dat 24000 Baht omgerekend ± 615 euro is naar de wisselkoers van vandaag. Dat is nog minder dan wat ik ervoor heb betaald. Goede investering!!!111 Rendement!!!1!110 (sorry, moest het zeggen, neem me niet serieus.)

De verkoper was zo vriendelijk om er gratis en voor niets nog een Colareb bandje bij te doen, staat niet verkeerd!

Nog één foto dan:

Al met al een mooi horloge. Ik heb nog een SARB017 in mijn collectie, waarvan de aanwezigheid in de komende tijd hoogstwaarschijnlijk zal worden heroverwogen…

Bedankt voor het lezen van mijn naïef gebabbel, ben erg blij. :smiley:

49 likes

Gaaf. En mét bracelet er (standaard?) bij. :+1:

1 like

Heel mooi :ok_hand: ik heb zelf de 017 maar deze zwarte uitvoering is ook niet te versmaden.

1 like

Danku! Yes, de standaard D3A7B welteverstaan! Heb hem net even naast de M0TZ111J0 stalen band gelegd die op m’n 017 zit, nauwelijks verschil.

1 like

Heel mooi deze Alpinist! :+1:

2 likes

Leuk dat je deze nog ergens vandaan hebt kunnen toveren! De scheve datum vind ik vreselijk jammer. Maar zijn weinig geziene verschijning maakt veel goed :+1:

2 likes

Mooi horloge Ayrin! Van harte gefeliciteerd ermee! :ok_hand::sunglasses:

1 like

Mijn beste,

Formidabele aanwinst!!
Mooie duidelijke wijzerplaat!!
Ik wens je er een gemoedelijke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dank allen!

@Zulu: Terecht, vind het zelf jammer dat ze niet iets meer moeite hadden kunnen doen en het venster precies op 4 uur te zetten, maar ach, voor de prijs.

1 like

Geweldig horloge geniet er van.

1 like

Gefeliciteerd! Ik vind hem mooi! 100x beter dan de groene uitvoering … Begrijp niet dat die zo populair hier is … ik gruwel ervan! :sunglasses:

1 like

Prachtig! :heart_eyes:
Ben zelf op zoek naar een groene, maar wit of zwart is ook niet verkeerd :wink:

3 likes

Heul erg mooi deze Alpinist!!
Gefeliciteerd man👍🏻

1 like

Cool! En lekker zeldzaam.

1 like

Idd erg gaaf deze. :thumbsup:

1 like

Weet je zeker dat die gratis was aangezien de prijs :rofl: Colareb special-edition-super-deluxe-rare-vintage-bandje.

Maar uiteraard en wederom een prachtig exemplaar!

1 like

Heel mooi!dat zijn nog eens de mooiere aanwinsten.Proficiat ermee.

1 like

De lume is ook wel geinig! Vergeef de absoluut bagger zijnde foto ter illustratie:

2 likes

Schitterend!

1 like

Mooie en originele aanwinst :+1:

1 like