Ik heb onbewust een hekel gekregen aan tikkende seconden wijzers. I like it when my watch glides . Vind de charme van een mechanisch uurwerk vele malen mooier, heeft meer soul. Komt weer dat leven als je hem opwind/aanzwengeld, geen geneuzel met lege batterijtjes. Ideaal!
De Bulova precisionist is anders ook een echte ‘‘glider’’ meer dan menig automaat
Maar inderdaad, meer soul en een mooiere ervaring naar mijn gevoel.
Wel heb ik zelf een quartz in de collectie, lekker reliable
Dan vind ik de goedkoopste van de 3 toch stiekem het mooist zo op de foto
Meaning the Sarb033?
Yep
Inderdaad de meest tijdloze alledaagse variant. Stiekem ook mijn favoriet
Merk je zo nog iets van kwaliteitsverschil tussen de 3? Afwerking etc.
Allemaal in mijn ogen van een hele hoge kwaliteit en dan doel ik op de kasten (zonder band). De Sarb033 klopt mijns inziens a fabriek het meest met een zeer goed afgewerkte band. De originele croco-look lederen Seiko band bij de Alpinist slaat in mijn ogen finaal de plank mis. De kwaliteit ervan laat te wensen over en in mijn ogen staat en donkerbruine croco band niet bij een groene sunburst wijzerplaat, een slechte design keuze. Met de Miltat Solid Oyster komt de Alpinist in mijn ogen pas echt tot z’n recht. De originele Cocktail Time band moet je van houden maar ben ik steeds meer gaan waarderen. Het heeft wel iets en beschikt over een mooie Buckle. Hoe dan ook ik ben erg blij met dit Sarb trio en ze zullen nog lang in mijn collectie blijven.
Dat plan had ik ooit ook, toch maar van teruggekomen; je sluit zoveel leuke horloges uit en Quartz is gewoon verdomd handig op zijn tijd…