Soms gaan dingen ineens heel snel. Vanmiddag dankzij @Matigijp gespot op Markplaats en toen de verkoper ook nog hier vlakbij bleek te wonen was een afspraak en de deal zo gemaakt.
Inderdaad waren er wat lichte gebruikerssporen op de kast, maar de pijn van het eerste krasje heb ik dan maar vast gehad. Voor de prijs die ik heb betaald kan ik daar mee leven.
Het bandje heb ik meteen bij de Seiko minded juwelier op de hoek vervangen, wel zo fris. Omdat die haast net zo enthousiast was als ik over de aanwinst heeft hij er ook nog gratuit een mooie vouwsluiting op gezet. Leuk gesprek gevoerd nog over Seiko’s. Hij liet me zijn privé collectie zien. Hele aparte Seiko’s met een uurwerk met 4 wijzerplaatjes? Ik kende ze niet, jullie vast wel.
Op de terugweg naar huis heb ik moeite moeten doen om mijn ogen op de weg te houden. Ik blijf er maar naar kijken.
Opmerkelijk wel dat het doosje van mijn Seiko 5 mooier aandoet dan de vrij simpele box waar deze in komt, maar who cares, hij moet tenslotte om de pols en niet in de doos. En om de pols zal hij veel gaan zitten!
Gefeliciteerd! Het is een prachtig horloge. Heb je de standaard band er op zitten? Daar heeft niemand een goed woord voor over. Probeer maar eens een echt leren bandje. Ik kan @slls aanbevelen. Die maakt heerlijke banden die ook gewoon naar leer ruiken.
Ik heb er net meteen een nieuwe mooie band op laten zetten, en kreeg daar dus zomaar de vouwsluiting bij. De originele band zat er op maar in gedragen staat, een nieuwe is wel zo fris
Je moet het me vergeven, maar ik denk altijd aan parkeermeters en Doctor Who bij het zien van die horloges.
Ach, sommige Seiko’s worden gewoon blanco geleverd, en het is aan de juwelier / wederverkoper om er al dan niet verpakkingsmateriaal van Seiko bij te doen. De Alpinist heeft een kenmerkende grijze platte doos, dus daar worden geen andere beslissingen over gemaakt naar het schijnt. Zo kan het zijn dat een vijfje in luxere doos komt.