Gisteren liep ik samen met mijn vrouw in Duitsland door het centrum van Aken. Toen we langs de juwelier liepen, viel me een bepaald horloge gelijk op. Ik had het model zelf nog niet eerder gezien. Toen ik goed keek, zag ik SARB031 staan op het kaartje.
Even naar binnen gelopen en gevraagd of ik een aantal horloges mocht passen. Zo heb ik de baby alpinist met zwarte dial gepast, de SPB143 en deze. Volgens de verkoopster een model dat in de huidige line up van Seiko verkocht wordt. Aangegeven dat ik zelf een SARB (033) omhad op dat moment, maar ze leek het model niet te kennen.
Ik wist dat het een ouder model was, omdat de SARB serie niet meer wordt gemaakt. Tot mijn verbazing was deze dus gloednieuw met de originele 19mm Seiko calf leather strap. Mijn Duits is niet goed genoeg om een discussie erover aan te gaan, dus vond het wel prima zo.
Er kon nog iets van de prijs af (waarschijnlijk alsnog overpriced ten opzichte van de prijs in 2011, maar goed, ten opzichte van eBay viel het mee ) dus besloten het horloge aan te schaffen. Vind het een leuke aanvulling op de SARB033. Bij thuiskomst nog even de leeftijd gecontroleerd. Horloge komt uit maart 2011. Om de pols:
Ik ga ze in dit horloge laten zetten. Secondewijzer hou ik blauw. Wat er nu in zit is iets te lang.
Die van de SARB031 zijn net iets korter. Ben benieuwd.