Na vele uren rondneuzen op het forum, gister een horloge opgehaald bij Jaap.
Bij mij is het horlogevirus aangeslagen met de forumlieveling, de skx. Mocht het geen lieveling zijn voor sommige, uiteraard ook goed.
Zodoende een voorliefde gekregen voor seiko en dan vliegen de vintage seiko en grand seiko topics je om de oren.
Nu acht ik mijzelf nog niet ervaren genoeg om een vintage seiko van buyee te kopen en zijn op dit moment de funds voor een grand seiko ook nog niet beschikbaar.
Andere hobby’s, nieuw kroost, je kent het wel.
Dan komen we bij de volgende lieveling van het forum en dat is de sarb033. Veel mensen hebben een sarb gehad maar is ook weer veel verkocht aan de history te zien in het blauwe gedeelte.
Is het geen keeper of gaan mensen toch van de sarb uiteindelijk voor de bijl van een vintage KS of LM of GS?
Na veel reviews, fora, video’s en NA’s gelezen te hebben, besloten om de baby grand seiko te willen gaan aanschaffen.
Uiteindelijk bij Jaap terecht gekomen en gister een fijne transactie kunnen maken.
Eerste indruk:
Solide, mooie hands, super formaat en voor nu op staal, maar zeer benieuwd op leer.
Dat is een beetje mijn probleem, door de Sarb zit ik elke naar naar GS te kijken… en daarna vind ik de GS net een Sarb maar groter. Ik heb geen behoefte in een upgrade.
Quartz (behalve springdrive) is voor mij dan weer geen optie.
Daar snap ik je wel in, ja. Ik vind het 9F uurwerk toch wel erg interessant maar als dat m al niet voor je is heeft een instap GS eigenlijk 0 zin, want ze zijn allemaal quartz met dezelfde wijzerplaat opstelling (SBGV245 en de GMTs terzijde, die vind ik prachtig en uniek).
Eigenlijk komen de echte kunstwerkjes die niet quartz zijn pas vanaf de 3k en dat is ook wel jammer. Maar geloof me,
Wees blij. Dit scheelt je uiteindelijk alleen maar knaken. Ik ben op een punt dat ik een GS van elk uurwerk wil en das ook niet goed voor je