Hallo mede forumgenoten,
Eindelijk de beslissing genomen om een Seiko SARB035 aan te schaffen. Na bijna vier jaar een Pulsar als alledaags horloge gedragen te hebben, vond ik het tijd voor een stapje hoger. De reden dat ik niet voor een Zwitser ben gegaan, is dat ik de prijzen te hoog vond en ik niet een model kon vinden dat precies aan mijn eisen en schoonheidsideaal voldeed. Ook zou je van deze Seiko kunnen zeggen dat hij wel een inhouse uurwerk heeft in tegenstelling tot de goedkopere Zwitserse modellen die bijna allemaal een uurwerk van ETA gebruiken. Dit maakt de Seiko toch iets unieker dan de Zwitserse instapmodellen. Ik ben gevallen voor dit model, omdat hij erg lijkt op mijn Pulsar, ik vind het een mooi design, en omdat hij mechanisch is en wel lume op de indexen heeft…Ook de grootte van 38mm is erg fijn, aangezien ik nogal dunne polsen heb. De afwerking van stalenband en kast is overigens echt prachtig, geldt eveneens voor de wijzerplaat.
Ik heb het horloge op een donkerbruine Hirsch Forest laten zetten, dit omdat ik staal minder mooi op dit horloge vind staan en de massieve band zwaar vind. Het liefst voel ik een horloge niet als ik hem om heb.
Ik heb hem vorige week maandag besteld via Ebay en vanmiddag werd hij al geleverd. Het bandje arriveerde vandaag ook, kwam dat even mooi uit. Het horloge heb ik besteld bij een verkoper die ook vanuit het Verenigd Koninkrijk verzond, waardoor ik geen importbelasting heb hoeven te betalen. Het bandje heb ik besteld bij de welbekende forumsponsor.
Excuses voor de slechte kwaliteit van de volgende foto’s (eigenlijk geen excuses, omdat ik er zelf voor gekozen heb ze met mijn telefoon te maken ).
In een topic ergens las ik dat je via een spiegel kon laten zien dat de grootte van het horloge enorm vertekent in vergelijking met een direct genomen foto.
Zie hier de gelijkenis tussen de twee modellen. (Zo erg als de Grand Seiko quartz op mijn Pulsar lijkt is het nog niet).