NA: Seiko SARB035 .... "Poor men's GS"

Als ik tussen de 33 en 35 zou moeten kiezen, zou ik uiteindelijk ook voor deze 35 gaan. Om een of andere reden overtuigen lichte wijzerplaten mij “in real life” meer dan donkere. Op foto’s daarentegen, komen vaak de donkere mooier uit. Blijft altijd een soort inwendige strijd…

@Tuur1968: wat was uiteindelijk jouw overweging om de lichte plaat te nemen?

Mooie klok.

Inderdaad jammer maar los van het “gehannes” denk ik dat het qua prijs niet veel uitmaakt
Ik bedoel de Seiko’os staan in US$ te koop met daar boven op uiteraard de 20+% invoer
Denk dat de prijs scherper is dan via een Seiko dealer.
Anyways back op topic … inderdaad moeilijk begrijpbaar omdat de Domestic Market Seiko’s prachtig zijn

Feit dat ik al een prachtige Grand Seiko met donkere “inktzwarte” plaat heb … beetje “Ebony & Ivory” idee
Daarnaast wil ik er graag een zwarte alligator aan hebben om de SARB nog meer “dressy” te maken
Heb nu een zwarte alligator aan mijn GS maar wind 'creme/zwart mooier dan zwart/zwart

3 likes

Ja, als ze hier bij de AD verkocht werden, zou je denk ik idd meer betalen. Dat zie je bij de Prospex Monsters en GMT Kinetic Tunas bijvoorbeeld ook. Vind dat toch altijd opvallend. Dat je Seiko’s geïmporteerd of via grijze handel altijd een stuk voordeliger kunt kopen dan via een AD in NL. Heb het idee dat dit voordeel bij andere merken toch minder groot is. Maar goed, dat is misschien stof voor een ander/heel nieuw topic. :grinning:

Ik als Seiko liefhebber kan alleen maar zeggen,Prachtig!!!

Gr Pieter

1 like

Die zwarte band gaat je '35 mooi staan! :+1:
Goeie combi met je Grand Seiko inderdaad. Persoonlijk vind ik die op z’n stalen band het beste tot zijn recht komen. (Maar dat is slechts gebaseerd op de plaatjes…)

De GS moet ind terug naar zijn stalen band :wink:

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd. :watch: :+1:

1 like

Mooi horloge, ik zou deze graag in het echt om mijn pols zien omdat ik me afvraag hoe (gebroken) wit de wijzerplaat is. 38mm is voor mij perfect, dus mocht je er vanaf willen…

Hoi, de wijzerplaat is mooi gebroken wit in daglicht. Vergelijkbaar op deze foto die de kleur goed heeft weten pakken

Vandaag naar de zaak omgehad. Als je dan weer een 42mm horloge draagt is dan inees een "reus"
Begin te wennen maar wil ook wel heel graag een Seiko SGDM001.
Twee creme-witte sportieve Seiko dressers is er 1 te veel.
Laat het je einde van de week wel even weten

1 like

Ik moet echt stoppen met het aanklikken van topics over de SARB033/035 aangezien ik me heb voorgenomen even niets te kopen…

En toch blijf ik klikken en foto’s kijken, :smile:

3 likes

Ik zal je even ‘helpen’…:smiling_imp::wink:


2 likes

Top horloges met een mooie grandeur :+1:

Dick
Prachtig
Waar heb je de vouwlsluiting vandaan?
Is dit leer met croco grain?
Gr/Arthur

@Tuur1968

Ze zijn erg leuk die Sarb’s.:slight_smile:

Ik kan mij alleen zo moeilijk voorstellen dat je naast die SBGR083 hier nog ‘verrukt’ van kan worden… ? :stuck_out_tongue_winking_eye::yum:

Ik zou die Sarb niet meer aankijken… Haha​:wink::blush:

Maak eens ( als je tijd hebt ) , een foto naast elkaar?

Het is eerder andersom :wink:

Als je een SARB vergelijkt met een Grand Seiko kun je de vraag stellen of de GS 15 keer beter, mooier etc is
Technisch gezien misschien wel, maar ook een Grand Seiko is uiteindelijk toch “slechts” een Seiko

Inderdaaf er is een significant verschil tussen de GS en de SARB qua totaal gevoel
Dit komt voor mij met name door het kwailiteitsverschil van de band met pins versus schroeven
Daarnaast is er in het geval van de SARB het “polsgevoel” verschil van 38 versus 40.5mm

Als je echter een 40.5 mm Seiko SGDM001/003 vergelijkt met de GS wordt het al wat moeilijker
De wijzerplaat vind ik werkelijk fantastisch en de indices en wijzers lijken zer goed afgewerkt


De gemiddelde GS Automaat is nog steeds > 6 keer duurder dan de SGDM
Ik ben voornemens om de SDGM te gaan kopen en zal dan een eerlijker vergelijk maken

Twijfel nu tussen creme en zwart maar ben bang dat de zwarte uitvoering te veel in de buurt komt van mijn GS
Als je naar onderstaande foto’s kijkt is het verschil mijns inziens geen 600% :wink:



Vervang de kroon met een volledig stalen kroon en de SDGM is met recht ECHT de poor men’ Grand Seiko
Vraag is of de SDGM niet beter de "Smart Men’s Grrand Seiko kan worden genoemd
Het hoirloge heeft veel van de GS qua ontwerp, scherpe lijnen, band, wijzers, geborsteld/gepolijst
Je houd echter ruim Euro 4.000,- in de knip voor andere (horloge) zaken.

3 likes

De vouwsluiting…komt dacht ik van Chronograph.com, weet het niet zeker meer. Verder is het een originele alligator, van de HS…

Dick

Mooie combo, zo had/heb ik 'm ook in gedachten :wink: