NA: Seiko SARB035 .... "Poor men's GS"

Vandaag de Seiko SARB035 binnen gekregen. Al behoorlijke tijd bezig met “downsizen” van de hobby in zowel aantal als ook prijsklasse. Dit horloge past perfect in deze ambitie. Eerlijk is eerlijk het was mijn Grand Seiko heeft (opnieuw) de interesse in het merk gewekt. …
De SARB is slechts 38mm maar doet het op mijn pols behoorlijk goed. De kleur van de wijzerplaat is mooi gebroken wit. Afwerking is inderdaad zoals op diverse fora beschreven. Kast vertoont mooie facetten van geborsteld en gepolijst staal. De band is redelijk goed voor de prijsklasse. Wil hem uiteindelijk toch op een mooie alligator band zoals op de eerste foto van het web. De gepolijste wijzers zijn beter dan verwacht. Dit naar aanleiding van enkele reviews die spreken over ruwe kanten. Het lume is inderdaad wat “slordig” geplaats. Maar in zijn totaliteit is dit een mooie sportieve “dresser” die zeker niet misstaat in mijn beperkte collectie.
Belangrijker is dat de GS SBGR083 eindelijk een “maatje”: heeft. Misschien niet uit hetzelfde “millieu”, maar ik ben er zeker van dat ze vrienden worden: “Ebony & Ivory” living together in perfect harmony :wink:

15 likes

Mijn beste,

Een leuke, doch vooral ook mooie aanwinst!!
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi horloge! Moet toch maar ff de aandacht gaan verleggen van zwitsers naar japans denk ik :confused:. Anyway congrats :+1:.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de kwaliteit van zowel Seiko als Orient in de prijsklasse 250-500 Euro. Neemt niet wek dat het opbouwen van een collecytie van meerdere horloges in deze prijsklasse wellicht niet de allerbeste idee is. Maar met laten we zeggen 3-5 horloges kun je je volgens mij geen buil ballen en de SARB lijn heeft in zijn algemeenheid een mooie strakke klassieke uitstraling …

Waar heb je deze gekocht, als ik vragen mag?

Besteld via Amazon.com voor $300,-
Vandaag wel Euro 70,- moeten betalen voor import
Gecombineerd dus ongeveer Euro 350
Mooie prijs voor dit horloge

Heel erg mooi gefeliciteerd . :+1:

Mooie klok, het mooist op leer. Heel vee plezier met de klok. Spiegelt het glas erg?

Seiko heeft mij ook al een paar keer aangenaam verrast, o.a. sarx017.
Twijfel nu sterk om daar een 033 of 035 bij naast te zetten.

Valt wel mee, in sommige posities lijkt het “dof” net alsof er nog een bescherm plastic op zit. Heb nu echt met de loep gekenen maar dat is toch niet het geval. Horloge is goed afleesbaar en de lume is zeker goed leesbaar in het donker. Uitdaging wordt de gewenning aan 38mm …

Wacht nog even als je serieus nadenkt over de SARB035
Ik geef mezelf een week waarin ik het horloge continue zak dragen
Dit om te bezien of 38mm voldoende is :wink:
Weet uit ervaring dat de 36mm van mijn Datejust Turn-o-Graph uiteindelijk te klein is bevonden

Mbt leer inderdaad, dat is de bedoeling, maar voordat ik investeer in een deployment + alligator band wil ik eerst zeker weten dat ik de 38mm niet storend tye klein vind :wink: Dit is de foto die me tot de aankoop heeft verleid

3 likes

Gefeliciteerd! Wat is je polsmaat, of beter breedte…?

Topper, zeker met de leren band. Heb er 1 gehad, destijds spijt vd verkoop👍

Omtrek 19.5 cm, maar “breedte” van bovenaf bekeken 6.8 cm
Het is wennen 38mm omdat ik niet kleiner heb dan 40mm (GS SBGR083)
De komende week moet uitwijzen of ik mij er wel/niet aan stoor

Schitterende klok! Hij is in mijn lijst van souvenir van Japan…:kissing:

Dat is een wat forsere pols, dat je moet wennen is logisch. Misschien moet het compacte formaat meer als een feature zien. Comfortabel, gemakkelijk de tijd lezen met een nauwsluitende jas of overhemd, en het oogt weer forser als je daarvoor een vintage om hebt in 34 of zelfs 36mm.

Helemaal met je eens …de Seiko SDGM001 lonkt ook nog
Serieus stuk duurder maar 40mm en kwalitatief op weer stap omhoog, met name de band

Vind de onyx op de kroon niet mooi maar icm een zwarte alligator wellicht juist wel
Ik ga het eerst deze week serieus proberen met de SARB025om precies de redenen die je noemt
Anders neem ik mijn verlies en maak ik hier een mede-freak blij met een zo goed als nieuwe SARB voor nette prijs :wink:

2 likes

Fraai horloge! Gefeliciteerd! Zo zie je maar, je hoeft helemaal geen medelijden te hebben met arme mensen! :wink:
En het blijft een apart merk, dat Seiko. Stond vanmorgen nog even bij een juwelier in de etalage te kijken en het meeste van wat daar aan Seiko’s stond uitgestald vind ik gewoon niet interessant. Ik vind eigenlijk alleen de duikers, de SARBs en GSen en een wat vintage spul leuk, van dit merk. Maar die zijn dan ook wel meteen heel erg leuk, imo. Maar ja, ik ben dan ook nog nooit een merk tegengekomen waarvan ik alles mooi vind. Sommige mensen hier hebben dat. Lijkt me zo lekker makkelijk. Merk komt met een nieuw model en hupsakee, kopen maar en wachten op de volgende. :grinning:

1 like

Oei, die wijzerplaat! :+1: Dat ziet er toch ook wel heel goed uit!
Gewoon echt niet slim dat Seiko Corp dit soort modellen niet bij de NL AD neerlegt! Dat is toch wel effe heel wat anders dan wat ik vanmorgen bij de juwelier zag. Maar als Nederlander moet je dan weer via een omweg zoiets kopen. Soms denk ik wel 'ns dat Seiko hier gewoon niet meer horloges wíl verkopen… :unamused: