NA Seiko Sarb065 Cocktail Time

Hallo allemaal,

Vandaag mijn nieuwe aanwinst in ontvangst genomen. De schitterende Seiko Sarb065 Cocktail Time met 6R15 uurwerk. De originele Cocktail Time voor de Japanse markt, het pre-Presage model dat inmiddels uit productie is. Volledige set met originele band maar ook met deze schitterende blauwe Rios band. Ik ben er erg blij mee. De dial is prachtig.
Enjoy the uitgebreide foto reportage. :grin::+1:

27 likes

Mooi !!!
Veel plezier ermee :smiley::+1:

1 like

Een topper, geniet er van!

2 likes

Blijft zo fraai hoe de wijzerplaat met het zonlicht weet te spelen. Veel plezier ermee!

1 like

Wat een mooie wijzerplaat :heart_eyes:. Post maar lekker veel foto’s :+1:.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Schoonheid ā€œavant la lettreā€!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Blijf de dikte persoonlijk toch jammer vinden en bij mijn dunne polsjes zou die in 38mm ook beter staan. Maar goed dat is persoonlijk. Dial wel heel erg mooi.

1 like

Lekker Ralph! Geniet ervan!

1 like

Pracht klok en idem band! Veel plezier er mee :+1:t3:

1 like

Mooi man :+1:

1 like

Prachtige aanwinst gefeliciteerd . :thumbsup:

1 like

Mooie klok hoor!

Lekker genieten

1 like

Mooi hĆ©, genieten…

1 like

Topperdetop :thumbsup:

1 like

Heb 'm ook in de kist. Ondanks dat ik de Cocktail niet vaak draag is het wel een blijvertje, gewoon te mooi om weg te doen :wink:

Veel draagplezier!

1 like

Prachtig! Een topper van jewelste en Seiko had het succes van dit model nog wel wat jaren kunnen ā€œuitmelkenā€. De presage modellen lijken t.a.v. dit model toch wel wat achter te lopen in populariteit.

1 like

Ten onrechte: Ze zijn dunner. :slight_smile: Don’t get me wrong, de Cocktail Time is een klassieker. Prachtig horloge. @RLC: Veel plezier er mee.

Maar de onbemindheid van die Presage modellen is gewoon onterecht. Die zijn retecool voor weinig geld.

1 like

Halve mm toch maar ?

Overigens heeft de sarb065 domed glas?

1 like

Nja, wat zal ik zeggen? Het is meer een Box crystal, zeg maar. Geleende foto:

Wat de dikte betreft: 13.1mm tegenover 11.8mm. Dat klinkt weinig verschillend maar het is 10% van de dikte. Ik merk dat ik dunnere horloges steeds meer op waarde schat. Niet alleen optisch, maar ook qua comfort.

2 likes

Ik vind dat gebolde glas bij de cocktail time wel mooi passen.