NA: Seiko SARB065 "Cocktail time"

Al ruime tijd was ik op zoek naar een mooie dress watch met een “niet al te smalle kast”.
Mijn voorkeur ging uit naar een automaat met een betaalbaar prijskaartje.
Vorige week was het dan zover. Tijdens het thuiswerken een tweede scherm open met HF, scrollen door de lange lijst met prachtige horloges die op zoek zijn naar een nieuwe eigenaar.
And there it was … Seiko SARB065 “Cocktail time” de originele JDM versie in nieuwstaat!
Meteen een bericht naar @berg9808 en na een kort gesprek een geweldige deal gesloten.
Dezelfde avond nog ophalen, geweldig!
Door 3 onweersbuien heen op weg naar mijn nieuwe dress watch.
Een warme welkom een leuk gesprek en een prachtig horloge.
@berg9808 en ik waren het meteen eens dat het al bijna zonde zou zijn om het horloge op de originele band te dragen dus de volgende dag meteen lokaal een Hirsch band gehaald maar deze kwam helaas niet eens in de buurt van de originele Seiko band, weer terug op HF zoeken naar een passende alligator.
Naar veel zoeken een bericht naar @Paraflex en yes “Ja die is er nog”.
Top! Maar is die taper wel mooi? Goede tip van @Paraflex en na 2 foto’s online meteen overtuigd dat een band met taper super uitziet.
Owja “Heb je misschien nog een tip voor voor een goede springbar tool?”
“Bergeon!”

Ik ben er ontzettend blij mee! Geweldig horloge, perfecte band, een super tool om bandjes te wisselen.
Nogmaals dank aan @berg9808 en @Paraflex
Bedankt voor het lezen.

Foto’s in chronologische volgorde:

18 likes

Gefeliciteerd :ok_hand::+1:

2 likes

Dank je

Taperende banden zijn super, veel eleganter :ok_hand:

2 likes

Ziet er super uit :+1:t2: En echt alligator is toch een stuk mooier dan die alligator grain bandjes. Dat is het net niet.

1 like

Ja geweldig en zoveel meer draagcomfort.

Dank je, ja helemaal mee eens, op de voorlaatste foto zie je de echt alligator huid mooi schitteren

2 likes

Mooi horloge!

1 like

Dank u

Zeker een mooi horloge! En leuke profielafbeelding heb je. :grinning:

1 like

Dank je :smiley::+1:

Mooi heur! Veel draagplezier!

1 like

Mooie aanwinst! De cocktail is toch wel een goede optie voor een type dresswatch. Voldoet uiteraard niet helemaal aan de algemene richtlijnen voor een dresswatch maar is zeer zeker de moeite waard. Gaat er bij mij ooit ook eens komen. Veel plezier ermee! :wink:

1 like

Ja, mooi. En goei weer voor cocktails!

Bovenste-onder bedoelu?

2 likes

Dank jullie

Bedankt, ja daar heb ik inderdaad nog niet over nagedacht, bij de originele band zijn de maten wel iets anders.
Ik heb het nog nooit op die manier gezien met een normale band ook niet op Japanse website’s etc.
Maar ik zal het eens proberen :smiley::+1:

Bedankt, ja perfect weer voor cocktails :+1: chin chin :cocktail:

1 like