NA: Seiko SARX047 jdm

Inderdaad een mooie wijzerplaat. Trouwens heel het horloge is mooi :star_struck:

Veel draagplezier :+1:

thnx!

Prachtig horloge. De SARX serie is niet alleen mooi ontworpen maar ook fantastisch mooi afgewerkt. Veel draagplezier!

1 like

Daar heb ik wat nazoek werk op verricht (omdat ik de band wilde verkopen) en de band is 100% echt croco ondanks dat dat er niet op staat.

Ik heb de mijne op een hoogglans Alligator gezet

4 likes

Die band zit nu op mijn SDGM001 die pas op de bruiloft weer uit de doos mag :hugs:

2 likes

Staat 'm goed. Is een prima en heel soepele band :ok_hand:

1 like

Prachtig!

Sarx band exht crocodillen leer??

Yup

Yep. Misschien dat ooit iemand dat voor de grap verzonnen heeft, en dat het vervolgens weer een eigen leven is gaan leiden. En ach, er zal vast wel ergens een bejaarde heel hard JA gaan knikken als je het vraagt.

:point_up_2:t4:
De één eet haring met een prikker, de ander slurpt hem aan zijn staart naar binnen.

Alleen maar Japanners op mijn werk, en die hadden echt werkelijk geen benul waar ik het over had. Echt echt echt niet. Weet je wat : @cdg komt 27 x per jaar in Japan, die weet het vast nog beter.

5 likes

Toch, snap ik dat niet helemaal. De JDM Seiko’s met leren band worden allemaal geleverd, zover ik weet, met de band ‘verkeerd’ om, dan moeten er toch ook Japanners zijn die weten waarover je het hebt?! Of kopen zij geen analoge horloges of automaten meer? Die kans is natuurlijk rieel in een high-tech land als Japan, waar zij weglopen met de nieuwste gadgets op batterijen.

Er valt niet veel aan te snappen. Ze doen de band andersom, niets meer, niets minder.

Het hele verhaal van “belediging” is een broodje aap

3 likes

Ongetwijfeld, maar ik denk niet dat er iemand is die daar over na denkt. En ze dragen bij mij allemaal Gshocks of Seiko op staal, meer niet.

:point_up_2:t4: en :point_up_2:t4:

2 likes

Weer een illusie armer :weary:

4 likes

Ok, ik word er even aan m’n haren bij gesleurd in een willekeurig topic. Dank daarvoor.
Gelukkig hoefde ik geen 200 comments terug te lezen, dat scheelt.
Ter info, bij mij op kantoor draagt iedereen z’n horloge op staal. Maar, ik ben even in het foto archief gedoken van m’n laatste Japan trip.
Dit is hoe een Japanse collega z’n Lord Marvel droeg.

Hier wat horloges zoals ze in de vintage shops lagen.

En hier een nieuwe DD op leer.

Dus oordeel zelf.

1 like

Bedankt dat m’n kennis toch een keer van pas komt :+1:

2 likes

De eerste foto is een redelijk goed bewijs. Alhoewel het natuurlijk kan zijn, dat de Japanner in kwestie zijn horloge graag op een niet-Japanse manier wil dragen omdat dat beleefd is in Europa bijv. :slightly_smiling_face:

De andere foto’s zijn geen bewijs. Ik ga er namelijk vanuit, dat de juweliers in Japan niet eerst de banden van alle horloges van niet-Japanse merken omzetten, voordat zij ze in de vitrine leggen. Ik denk dat zij evt de banden pas op verzoek van de klant dat zullen doen. Net zo goed, dat men hier dat niet zal doen met Japanse merken bij de juwelier. Mede om de kans op beschadiging te voorkomen.

Desalniettemin ben ik nog steeds, zoals ik al eerder schreef, een illusie armer :pensive:

Ik denk dat het geen illusie is hoor.

En ik kan me voorstellen dat de laatste 2 generatie Japanners zelf niet weten waarom die band zo zit ivm gewenning en het voor hun niet bijzonder is.
Er moet een reden zijn waarom de Japanners het in den beginne op deze manier is gaan doen.
En gezien de Japanse cultuur en gedachtegoed lijkt het mij toch zeer aannemelijk dat het te maken heeft met netheid. Net zoals je niet voor jezelf mag inschenken, alles met 2 handen aanpakt etc.

Voor echt bewijs dient men toch dieper te gaan graven, kent iemand een 120 jarige Japanner om te vragen?? :smiley:

https://forums.watchuseek.com/f20/any-idea-why-people-would-wear-tang-buckle-straps-wrong-way-round-850711.html

In mijn beleving is het eerder dat “shit just happens”. Iets wordt traditie omwille van een reeks toevalligheden, en éénmaal traditie geworden beginnen mensen hun gewoonte te verdedigen door er allerlei redenen aan te koppelen,

In dit geval lijkt het er op dat er een gebruiksgemak wordt toegeschreven aan het omdraaien van de band wanneer er een vouwsluiting op zit.

Sinds wanneer noemen wij de mening van één bejaarde “bewijs”? :wink:

On topic: Prachtig horloge. Met een mooie band. :+1: