Beste Leden,
Uit Hong Kong heb ik dit schitterende SEIKO horloge laten komen met een 4R36 caliber (met hack functie en manual winding optie)
Import/verzending
Met het grote prijsverschil durfde ik de gok wel aan om hem langs de douane te krijgen. Echter is dit niet gelukt en mocht ik 61,55 eurie aftikken via DHL. Alsnog kwam ik op een acceptabel eindbedrag!
Ook ging er ook nog iets mis. Ik had hem naar een DHL point (winkel) laten sturen zodat ik hem na mijn werk kon afhalen. Via een link uit mijn SMS had ik de douane kosten al betaald via IDEAL. Echter kwam ik thuis en bleek mijn vriendin hem al een dag eerder te hebben ontvangen en ook de douanekosten te hebben betaald (via pin).
Er is dus dubbel betaald en een fout gemaakt in het afleveradres. Heel stom. Vandaag gebeld en geld teveel krijg ik binnen 15 dagen retour. Maarja toch vreemd dit.
Het horloge
Toch blij dat ik hem al een dag eerder heb mogen ontvangen pakte ik de doos uit. Het is een zeer simpele en kleine Seiko doos met twee boekjes en een kussentje erin.
Ik was meteen aangenaam verrast hem in het echt te zien en ben erg blij met het design! De subtiel donkerblauwe chapterring vind ik mooi en geeft hem net wat meer schwung.
Het saffierglas is prettig om doorheen te kijken en de klok is prima afleesbaar. De indices vind ik mooi afgewerkt en geven het horloge diens kenmerkende karakter.
De zichtbodem is altijd leuk al vind ik dit uurwerk niet bijzonder om gade te slaan.
Toch heb ik hier wel een voorliefde voor.
De kroon is goed te bedienen en het viel me meteen op dat het verstellen van de dag en datum andersom verloopt dan bv een skx. Dus naar voren is bij de een de dag en bij de andere de datum. Fijn ook dat hij een hack functie heeft zodat je hem exact gelijk kan zetten (leuk voor de neuroten onder ons).
Net als bij een sommige grand Seiko’s is er een mooi verschil in borsteling van de kast wat hem echt wat extra’s geeft. Heel mooi gedaan en hier hou ik van! Mat met glans afwisselen! Fraai!
Hij draagt nog redelijk fors voor een 41mm maar heeft dan ook een l2l lengte van 49,2 mm!! Dit vind ik bij deze klok een goede verhouding en klopt gewoon.
De metalen band kan ik weinig over zeggen. Ik draag dit nooit en overweeg doorverkoop. Zit nog in folie en meet 22 mm. Ik heb er meteen een leren band op gezet wat mijn voorkeur heeft. Ik ga nog een beetje experimenteren in bandkleur. Misschien is zwart leer ook wel gaaf!
Al met al ben ik reuze blij met deze dressy Seiko (ik zocht ook dressy ter afwisseling van bv. duik)
In het kort:
Design: 9/10
Afwerking: 8/10
Draagcomfort 8/10
Uurwerk nog geen meting gedaan
Afleesbaarheid 6/10 (geen lume)
Mvg,
Ramos
(Internetfoto’s ter slot)