NA: Seiko SBBN015 Tuna

Dan kom je op zo’n forum vol met dwaze horlogeliefhebbers en dan denk je snel door te hebben wat je wilt. Je verkoopt je plakmerk horloges en begint als een malle een horlogekist te vullen. Meer is beter denk je. Elke kleur moet vertegenwoordigd zijn. En het liefst ook alle mogelijke vormen. En voor dat je het weet heb je 9-10 horloges en draag je er uiteindelijk maar 1. De onrust blijft en ondertussen komt op het forum het ene na het andere horloge voorbij en je raakt ontredderd.

Maar dan. Dan heb je een afspraak met een HF lid om een ruil te doen en mag je zijn horloge even passen. Je schiet even vol. Je wilt het niet laten merken. Je kijkt even weg en realiseert je dat niets in de doos vol klokken je ooit rust zal geven. Het is liefde op het eerste gezicht en dit is wat je nodig hebt.

Tot overmaat van ramp komt een ander lid ook nog even met dit model showen. Op de eeuwige zwarte krant als achtergrond. Op dat moment neem je een besluit. Fuck die 10. Ze gaan er uit en de Tuna moet erin. Niet over een jaar. Niet over een maand. Nee je wilt hem eergisteren.

De verkoop duurde even en het leek erop dat de wachttijd op de SBBN015 nog wel even op zich zou laten wachten. Niet getreurd want het Oranje Monster is je tijdens je strijd ontzettend trouw.

Maar dan volgt er een waanzinnige ontknoping die ik jullie verder zal besparen maar tevens namens een zeer sympathiek HF lid is hij er dan toch eindelijk. En ben ik er blij mee? Dat is een understatement.

Dan nu wat plaatjes…

Nog maar een 4 piece collection over. Dat zal uiteindelijk een 3 piece worden…

Draagcomfort is op eenzaam hoog niveau op mijn pols…

Het was een leerzame reis. Ik heb wat leuke contacten erbij gekregen op HF. Het heeft uiteraard meer geld gekost dan nodig was. Maar ik ben een tevreden mens.

31 likes

Prachtige Seiko collectie!

Maar die Tag mag er ook verdomd goed wezen!

De liefde met de Tag heeft moeten groeien. Dat is uiteindelijk gelukt. Deze blijft in de collectie als “dresser”.

1 like

De 015 vind ik de mooiste Tuna. Veel draagplezier!

1 like

Mooi!:ok_hand:
Mooie collectie ook…
Kzou zeggen prospex monster eruit…en klaar😅

Congratz kerel! Heeft ff mogen duren maar super dikke klok!

1 like

Thnx man. Jij weet als geen ander hoe graag ik deze wilde :joy: Ik hoop dat ik je er niet teveel mee heb verveeld :stuck_out_tongue:

Zekers niet kerel, super leuk contact dacht ik zo zonder elkaar te kennen eigenlijk. Spontaan en gewoon relaxed. Als je ooit van hem af wil :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Kijk aan! Daar is hij al.Topklok!! Viel Spass!!!

1 like

Yesss gelukt en dan zo snel :thumbsup:
Van harte Sjoerd en dat allemaal zo vlak voor de reis naar Suriname.
Top man! en meteen de goede imho.

2 likes

leuke collectie ook zo !

Kan alleen maar zeggen, MOOOOOOOOOOOI :thumbsup:
Geniet ervan.

Heel mooi, toppers die tunas!

Ben erg benieuwd naar je mening over de bracelet.

gr, HJR

Daar kan ik kort over zijn. Dat is zeer fijn. Met name het afstelmechanisme bij de sluiting is in mijn geval zeer nuttig. Mijn polsen worden bij warmte altijd wat dikker. Dat is nu geen issue meer. Ik snap niet dat elke duiker dit niet standaard heeft.

Dus niet meer vervangen door een Presidential ?

Gefeliciteerd! Blijft een gaaf ding, die Tuna! Mooie 4 piece collection ook, zo! Zou die OM lekker als ‘beater’ erbij houden, toch? Neem tenminste aan dat die blauwe er niet uitgaat? Die is ook echt übercool!
Leuk verhaal en veel plezier ermee!

1 like

Van harte!!!
Lekker ff upgraden… :wink:
Wat een mooie dikke klok!
Veel plezier met deze topper! :+1:

1 like

Super, ik las er al zoveel goeds over dat ik er bijna de 300 euro voor had neergelegd voor de mijne (die alweer weg is :disappointed_relieved:). Ik vind het optisch ook geweldig passen bij de tuna! En niet die gruwelijke gepolijste stukkies er in.

Geniet ervan.

gr, HJR

Vooralsnog niet. Ik vind de lumpy op mijn Limited edition Monster soms ook al teveel bling. Ik ga hem even een paar weken dragen en laat het op me inwerken. Als ik terug ben uit Suriname kan dat alsnog.

@ChowMonkey Join the club! Veel draagplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst!
Ondanks z’n afmetingen o zo comfortabel door de hidden lugs :thumbsup:

Groetjes van 017 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like