NA: Seiko SBDA003 Samurai Ti

Mede liefhebbers,

Op deze vrijdagochtend heb ik toch besloten om een NA topic aan te maken. Oorspronkelijk wilde ik eerst wachten na de opknap werkzaamheden, maar alles viel mee met uitpakken. Dus bij deze:

Een NA topic over het discontinued model de titanium SBDA003 “Samurai”. Om het hele pielemuisverhaal wat te breken, plaats ik hier en daar wat plaatjes uit eigen hand.

Het verhaal begon op eBay. Een zeer nette, full set SBDA001 werd aangeboden ter veiling. Netjes mijn wekker gezet en bijna dacht ik de veiling te winnen. Helaas, want op de valreep werd ik overboden. Zocht ik specifiek de zwarte 001? Nee dat niet, maar ze werden voor mooiere bedragen aangeboden dan de 003. En eigenlijk zocht ik in eerste instantie ook niets. Ik zag het als een buitenkansje.

Na het mislopen van de veiling begon een titanium Samurai toch wel door mijn hoofd te spoken. Per toeval opende ik de app Watch Recon in het kleinste kantoortje op de zaak en zag ik dat er via WUS een zeer recentelijk werd aangeboden (de advertentie was bij wijze van spreken nog warm). Het bedrag was schappelijk, zeker omdat het de 003 was die doorgaans duurder zijn. Ik besloot de beste man een berichtje te sturen en binnen 3 uur was de deal rond.

De full set werd per pakket op de dag van aankoop verstuurd vanuit Korea. Na precies een week ontving ik het pakket bij het plaatselijke afhaalpunt. Helaas moest er nog een klein bedrag overgeboekt worden, maar ach dat hoort er nu eenmaal bij.

De verkoper had het horloge gefotografeerd met flitser, dus het zag er alles behalve mooi uit. Toen ik het horloge uitpakte viel eigenlijk alles mee! Het horloge was zoals beschreven, met aangegeven puntjes hier en daar. In het echte leven gelukkig niet zo horror-achtig als op de foto’s!

Ik heb het horloge nu even op een MN strap van Erika. De band ga ik in de komende week wat opknappen. De case wilde ik op basis van de verkoopfoto’s opknappen, maar dit hoeft eigenlijk niet naar mijn inziens.

Het horloge draag ik de komende week om de accuraatheid te meten. Wanneer ik eind september naar Curacao ga wil ik mijn horloge richting Rob brengen voor een subtiel gebold saffier glaasje met heldere coating.

Mijn SBDA003 komt uit 2008, het laatste productiejaar van de titty Samurai. Hij past mooi bij de SBDC007 in de collectie.
Ondanks de leeftijd is de lume nog erg goed, zonder express opgeladen te hebben, had ik vannacht nog een prima tijdsweergave.

Mede liefhebbers, ik ben er blij mee.

Tijd voor (meer) foto’s dan maar?!

Fijn weekend allen!

23 likes

Mooie aanwinst!

Die zie je niet veel meer voorbij komen, geniet ervan.

1 like

Erg mooi, bedankt voor het posten!

1 like

Mijn beste,

Een enthousiaste introductie van een levenslustig horloge!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi horloge met hoog verzamel gehalte, via een minieme omweg toch op de mooiste Samurai uitgekomen. Gefeliciteerd en bedankt voor de mooie foto’s :+1:.

1 like

Wat zijn die toch mooi zeg, die oudere samurai.

1 like

Dank allen!

Om te beginnen/proberen met de sluiting begonnen om deze weer netter te krijgen. We zijn aardig op weg, to be continued… :sunglasses:

1 like

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.