NA: Seiko SBDC025 zwart Monster

Het beruchte Seiko Monstervuur heeft bij mij lange tijd flink fel gebrand. Allerlei varianten aangeschaft, en aardig wat mods uitgeprobeerd. Nu heb ik alleen nog de zwarte eerste generatie over en een gele Soxa-mod. Smeulen dus een tijdje.

Toen kwam deze derde generatie versie een paar maanden geleden in het blauwe deel, en in mijn bookmarks, en heb ik er af en toe naar gekeken, om vervolgens toch steeds weer weg te klikken. Wel wat voorzichtige vonkjes, zeg maar.

Maar met de komst van de nieuwste generatie Monsters (weet nog niet wat ik daar van vind, de hebberigheid is iig nog niet in alle hevigheid toegeslagen), en de resulterende herontdekking van mijn oude SKX779 - die weer een paar keer om ging - , lang verhaal kort: het vuurtje ontstak weer even en vandaag is ie binnen, dank nogmaals @paulus474!

De twee generaties naast elkaar, op metaal:

En voor nu even op rubber totdat de band op maat is gemaakt:

‘t Is geen hoog oplaaiend vuur meer, maar ik ben wel gewoon prima tevreden met deze twee varianten van dit bijzondere icoon.

5 likes

Erg tof! Ik herken je gevoel. Op de een of andere manier vind ik alle Seiko monsters geweldig en met name de first gen black monster. Leuk om ze zo naast elkaar te zien. Bedankt voor het delen. :+1::sunglasses:

Ben wel benieuwd of de gen 3 in jouw gevoel je gen 1 overtreft? Qua looks hetzelfde en de gen 3 heeft net wat betere specs.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze gedegen aanwinst!!
Een solide horloge met een uitdagende look!!
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Verschil is denk ik iets als ‘met surfboard onder de arm naar het strand’ vs ‘strak in het pak’ (voor zover dat met een Monster kan).

Edit: de eerste is stiekem toch wel de enige échte, dus overtreffen is niet het goeie woord.

1 like

Erg mooi.

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop :star_struck:

1 like

Ik vind hem :+1:, gefeliciteerd!

1 like