Nogmaals dank allen! En zoals @Oom_Piet aangeeft zit het met de kwaliteit van afwerking wel snor. Via instagram kwam ik erachter dat banden van een MM300 ook op deze passen.
De gedachte om een jubilee band aan te schaffen speelt direct op! Al is de stalenband die er nu op zit erg fijn. Draagt goed en voelt kwalitatief prima aan. Maar een rubberen band met aansluitende endlinks van Crafter Blue, in plaats van een waffle band, lijkt mij ook erg gaaf!
Mijn Thais (?) is helaas niet zo goed, maar zie hier een video er over…
De endlinks van de 051 zijn inderdaad anders! Ik heb hem nog niet besteld omdat ik over een paar weken in New York zit. Scheelt mij aanzienlijk op de shipping en eventuele invoerkosten
Het idee van een jubilee is nog niet uit mijn hoofd. De (MM300) Angus van Strapcode zou na wat vijlen moeten passen. Helaas vind ik een super jubilee mooier, dus heb ik zojuist een generieke (super) jubilee besteld met geschroefde links en holle endlinks. Hopelijk valt het een beetje netjes in elkaar…
Ik zou lekker de originele band houden (een van de beste banden die ik gezien heb) of wachten tot Miltat met een op maat gemaakte band komt met Solid endlinks voor dit model.
Ik verwacht niet dat Strapcode ooit nog eens een super jubilee gaat uitbrengen voor de MM300 of dit model… die angus vind ik simpelweg te grof. Dus dat is geen optie.
Eerste test is succesvol… end links van een SKX013 sluiten wel erg goed aan! Een klein kiertje bij de ronding aan de kast, maar door de overhang van de bezel valt het vrijwel niet op. De end links wiebelen niet en zitten strak op de kast.
Dit is dus een complete SKX013 band, die ik van een mede liefhebber even mocht lenen… zelf ben ik nog opzoek naar eenzelfde band voor de end links!
Haha dank! Tja aan een geleende band wil ik niet gaan priegelen als deze in nieuwstaat is . Prima zacht kussentje trouwens… past alleen niet onder een mouw