NA Seiko Shogun SBDC029

In het verleden wel eens gekeken naar de Seiko Shogun. Maar door al het Seiko geweld van de laatste jaren was ik dit horloge helemaal vergeten.
Dit komt onder andere door de Sumo en MM200 en nog een berg SARB, SARX modellen.
Anyway, de Shogun zag ik laatste voorbij komen op Instagram en ik werd opslag weer verliefd :heart_eyes::kissing_heart:
Wat is dit een ondergewaardeerd horloge, de titanium kast is echt prachtig geborsteld. En heeft hele mooie crown guards :ok_hand: Wat nog wel het leukste is, is dat het horloge super ligt is. Waar ik een homp metaal om mijn arm als normaal ervaar blinkt dit horloge uit in geen gewicht. Je hebt dus niet in de gaten dat je hem om hebt.
Het enige minpunt is het hardlex plastic (kan het geen glas noemen) Als je goed van dichtbij kijkt zie je gewoon dat het niet van saffier is.
De band op dit horloge zit erg fijn om de arm. Ook als je van die Chewbacca beharing hebt zoals ik.
Het horloge komt in een mooie zwarte doos met nog een extra rubberen band. Ikzelf vind die niet zo mooi. Ik wil er nog een Crafter Blue band bij kopen.
Afijn, een hoop gezever, jullie willen foto’s zien.

Op speciaal verzoek :stuck_out_tongue_winking_eye:

En nog een toegift…

En de Shogun op CB

33 likes

Gefeliciteerd met deze NA! :+1:

maar nu willen we wel een foto van …

:wink:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met de verworvenheid van deze getalenteerde Seiko!!
Ziet er magnifiek uit!!
Ik wens je er een sportieve tijd mee. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Gefeliciteerd met de shogun! Mijn inziens inderdaad 1 van de meest ondergewaardeerde Seiko’s op dit moment. Hij was altijd wat duurder, maar is inmiddels redelijk normaal geprijsd door de prijsverhoging bij de andere modellen. Hij heeft toch wat meer karakter dan een mm200 en is echt onderscheidend door het gebruik van titanium. De bezel is wat minder, maar ik doe die van mij niet meer weg. Dit was dan ook mijn 4e shogun haha

1 like

Dat van die bezel klopt gedeeltelijk. Seiko gebruikt nog steeds aluminium of plastic. Zelfs de geüpdate Sumo heeft geen ceramische bezel inlay, jammer maar helaas. Ik zag wel dat er ceramische bezel inlays zijn voor de Shogun.

Congrats met deze titanium tank! :+1:

Hardlex is geen plastic.
Het is met chemicaliën gehard mineraal glas.
Erg sterk is mijn ervaring.

Ik heb het eens proberen stuk te slaan en dat viel om de drommel niet mee.
Het lukte wel met de tapse kant van een hamer.
Maar geen zorgen het was een Seiko SNZG13 die total loss was.
En ik had hem dubbel dus dat maakte niks uit.
Ik wilde gewoon testen hoe sterk dat hardlex is :grin:

1 like

Toch zie ik liever geen hardlex het ziet er zo plastic achtig uit :grin:

1 like

Vind ik wel meevallen.

Het heeft iig minder vervelende spiegeling dan vlak saffier.
Ook wat minder gevoelig voor vingerafdrukken.
Maar ja, dat is mijn ervaring.

Saffier versplinterd totaal bij een impact.
Hardlex is wat taaier en zal een klap beter overleven.

1 like

Gefeliciteerd met je NA.

1 like

Gefeliciteerd met dit mooie horloge. Ik mis de mijne nog wel eens. Heerlijk licht, hij was alleen net te groot voor mijn pols. :+1:t2::+1:t2:

1 like

Dank je.
Mijn polsmaat is 18,5cm en op een warme dag 19cm

PS Magi had er nog eentje, dus…

1 like

Mooi model, de Shogun! Gefeliciteerd!

1 like

Super mooi en mega comfi op de pols

Top aankoop :ok_hand:t2:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like