Vorig jaar kwam Seiko met een herinterpretatie van haar oer-duiker die met z’n 38mm diameter zeer dicht bij het origineel komt. Met mijn smalle polsen ligt de sweetspot op 36-38mm en andere Seiko interpretaties, hoe mooi ook, zijn voor mij te groot. Na me uitvoerig ingelezen te hebben was dit het horloge om mijn collectie te completeren met een mooie duiker.
Het origineel, de 62MAS stamt uit '65 en de nieuwe versie, de SJE093 was, leuk bedacht, gelimiteerd op 1965 stuks. In Nederland zijn er slechts 14 uitgeleverd en die waren binnen no-time uitverkocht. Ik miste de lancering van het horloge en aanschaf via een juwelier was dan ook geen optie.
Mijn zoektocht op Chrono24 was onbevredigend en dus mijn heil gezocht hier bij het forum. Een topic aangemaakt (Wat is jouw gemiste kans?) en even later kwam ik in contact met Inder die een mint exemplaar in bezit had. Een full set, inclusief een nog betere B&S tropic band, zo zou achteraf blijken. Het horloge kreeg onvoldoende polstijd en hij begreep mijn vurige wens het horloge te mogen overnemen. Hier speelde ook de gunfactor een grote rol.
Lang verhaal kort, afgesproken op neutraal terrein, kennis gemaakt, over horloges en andere hobby’s gebabbeld en tot een zeer schappelijke deal gekomen.
Inder, bedankt voor het gunnen. Dit is een blijver…
Gefeliciteerd met deze mooie Seiko topper.
Misschien wel Seiko’s belangrijkste duikhorloge dè grootvader destijds in 1965 van alle duikhorloges van Seiko.
Prachtstuk!
Gaaf! Vind deze echt heeeeeeel erg mooi maar wat ik met mijn authistische breintje nooit zo goed snap ……… waarom maken ze dat datum venster dan niet even groot/klein als de indice op 9 uur ……. voor de symetrie als het ware ……… ben echt een zeikerd met datum vensters, zal vast niet de enige zijn ……. toch? Geniet ervan!