In het echt werkt hij een stuk kleiner er verfijnder dan foto’s doen geloven.
En dat bedoel ik positief… perfecte maat horloge naar mijn idee.
Geen last van gehad. Ook niet met SLA017, die wat groter is.
De SJE093 en ook de Marinemaster 200 serie die er nu is zijn allebei hoekig van lug, maar de middenkast is vrij rank waardoor hij niet hoog draagt. Ook de diameter en lug to lug lengte zijn bescheiden, waardoor je zelfs op een 17cm pols geen overhang hebt.
Deze kleinere duikertjes zijn ook wat minder hoog. Zowel de SJE093 als mijn SJE099 zijn al lang geen grote duikers meer, die meten nog eens 12,5mm dikte bij een diameter van 38mm. De SPB14x was ooit 13,2mm dik, waardoor hij op de pols toch nog wat ging schuiven, maar deze generatie premium duikers voelen plat aan met een laag zwaartepunt.
Bijkomend voordeel is dat je minder snel deurposten raakt omdat het geen hoge klomp staal is.
Tot slot zijn beschadigingen door de gebruikte materialen eigenlijk maar erg moeizaam te maken. De kasten zijn allemaal DiaShield gecoat, en de bezels zijn met titanium carbide gecoat, wat een hardheid heeft van 9,5 op de schaal van Mohs (die tot 10 loopt), terwijl het toch niet zo makkelijk versplintert als een keramische bezel, omdat de kern staal is, wat flexibiliteit geeft.
Tel daarbij op saffier, en je hebt een horloge wat maar erg moeizaam te beschadigen is.
Prachtige aanwinst!
Geniet er van!