NA: Seiko skx 171 mod

Vandaag binnen mijn eerste seiko (op een defect terug gestuurde skx031 na)

Gekocht via Rschouten op dit forum. Tevreden over communicatie en versturen.

Leuk dat er verschillende banden bij zaten en ik vind de bruine erg mooi.

Bij het openen meteen even het horloge schoongemaakt , ja zo ben ik haha. Even hygiënisch alle dode huid cellen verwijderen.

Het horloge was in goede staat aangekomen. Mooi saffierglas ook.
Meteen datum en tijd aangepast wat prima werkt en de bezel draait goed. Ook gelijk even lumen gechecked. Zijn erg sterk al is het jammer dat die lume op de bezel amper oplicht. Na goed belichten zie ik dat deze veel minder sterk is en daarmee nauwelijks zichtbaar. Geen ramp verder. Misschien is dat normaal voor een 007 bezel?

Hij moet nog een beetje wennen maar heel gaaf klokje. Ik mis toch iets van een rood/gekleurd detail op de wijzerplaat om hem wat minder vlak te maken. Vormgeving van wijzerplaat is wel subliem!
Vandaar op bruin leer, voor wat contrast.

Hier de foto’s.

9 likes

Mooi hoor en de bruine band is prachtig, geeft hem een vintage klassieke uitstraling.

groetjes Lenno

3 likes

Gefeliciteerd met je aanschaf! Volgens mij is het een ex van mij en is de bezel insert niet orgineel van Seiko, dit kan het verschil in lume verklaren. Mocht je je eraan gaan ergeren is het een optie om de insert te wisselen.

2 likes

Klopt, is jouw ex :slight_smile:

1 like

Ziet er goed uit!

Om eerlijk te zijn staat hij beter dan verwacht op die lederen band, netjes hoor!

Ja is erg mooi op leer :slight_smile: Kan hier wel aan wennen hoor!

Gefeliciteerd, erg mooi horloge!

Ik heb zwaar zitten twijfelen om het horloge weer van je over te nemen. Erg mooie combi met de band en saffier.

Fijne aanwinst gefeliciteerd .

1 like

Dat maakt 'm inderdaad helemaal af.

1 like

Mooi!

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een getrouwe metgezel voor een langdurige vriendschap!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Wat mij betreft de mooiste combi, 171 wijzerplaat en dag/datumschijf en 007 lunette. Proficiat!

1 like

Kleurt ook mooi bij het konijn! Mooi op leren band…

1 like

1 like

Gave lume shot!

Mooie combi zo op leer, geniet ervan :thumbsup:

1 like