NA: Seiko SKX007K 7S26

Beste forumleden,

Eindelijk is het dan toch zover gekomen om me eens te wagen aan een “duiker”.
Sinds ik hier op het forum actief aanwezig ben en ik een goed gevoel heb met de andere leden qua meningen, eerlijkheid, stiptheid, wilde ik nu toch maar eens een Seiko SKX007 aanschaffen.

Ten eerste omdat dit één van de meest begeerde modellen is in die reeks en ook omdat het nog niet al te duur is, en je toch veel moois krijgt voor dat geld.

Ik heb veel getwijfeld of ik het wel zou doen en of ik dan beter zou wachten op de “J” versie.
Maar eigenlijk is dat voor mij een beetje overbodig om nog iets meer geld uit te geven aan het zelfde horloge waar enkel in kleine letters onderaan op de dial “made in Japan” staat.
OK voor de echte verzamelaars is dit misschien een “must” maar daar was ik nu wel redelijk vlot uit.

Ik heb helaas hier geen te koop staand horloge gevonden maar wel via een ander kanaal in Duitsland.
De aankoop was zeer vlot verlopen, dat mag ook gezegd worden.
Vrijdagmiddag op de post gedaan en maandagmorgen al geleverd op de deurmat.
Dit was tegen mijn verwachtingen in dus een extra glimlach erbij toen ik via de track&trace opeens zag dat de postbode ermee op ronde was.

Hij is geleverd met de standaard jubilee band en ik twijfel nog of ik hem liever zal dragen op rubber of een andere metalen band.
Met dank aan @Schiller voor het opsturen van een rubberband, weliswaar niet helemaal compleet en nog niet ontvangen, maar wie weet kan ik die aanpassen voor gebruik.
En ook dank aan @lencoth voor het verkopen van een goedkope rubberband.
We zullen dat dan maar eens allemaal gaan vergelijken.

Wie weet koop ik misschien een Oysterband of een canvas met crossover sluiting via Strapcode.
Verder hoef ik jullie niet verder veel toe te lichten over dit horloge dus zal ik maar wat foto’s hieronder plakken.

Bedankt voor het kijken.

31 likes

Klassieker Ryan, goede keuze!

1 like

Verstandig! :slight_smile: En stiekem met Jubilee toch het mooist…

2 likes

Mooie duiker hoor! Ik heb momenteel enkel de 009, maar een 007 komt er ook nog wel. En dan ook op een Jubilee band, want die ziet er goed uit en draagt heerlijk.

2 likes

Ik heb de 009 en hij is prachtig!

2 likes

Mijn beste,

Fantastisch hoor!!
Welkom bij de club!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Dit kan ik onderschrijven! En ook bij mij komt de 007 er misschien nog…

Gefeliciteerd rytec1 met je aankoop!

1 like

Top klokje, ga je veel plezier van hebben!

Groeten van zn japanse broertje :wink:

1 like

Mooi ,proficiat. Lekker die Jubilee erop laten, is veruit het mooist op de SKX007

4 likes

Veel plezier ermee! Ik heb die van mij voornamelijk op de rubberband. Lekkere sportieve en een beetje old skool look geeft dat 'm.

1 like

Veel plezier ermee. Ik ga weer tegen de meute in, ik ben niet zo weg van de Jubilee band. Maar Strapcode heeft een paar geweldige andere keuzes, je vind dus vast wel iets waar je zelf tevreden over zult zijn.

Ik heb enige tijd geleden iemand gezien die dit horloge op een honkbalband van @Ko-Banden droeg, dat was voor mij de reden dat ik ook zo’n band wilde. Boeiend dat een duiker eigenlijk geen leren band zou moeten kunnen hebben, de 007 kan dat wel!

2 likes

Zo zeg die is GAAF. Doe ff fotootje uploaden waarop hij aan de SKX zit aub…

2 likes

Goeie keuze proficiat .

1 like

Tnx. Sorry dat ik dit topic verstoor, maar ik heb hem niet op een SKX. Dus als je die foto zoekt, zoek dan even naar Ko en dan kom je die wel tegen.

2 likes

Zelf ben ik ook op zoek naar de 007, prachtig horloge! Heel veel plezier ermee!

1 like

bekend bandje :upside_down:

(@Dpvh life)

1 like

Mocht je denken dat deze van jou is geweest… Nee. :grin:

1 like

haha, één van de weinige bandjes hier, zeldzaamheid, koesteren! :joy:

1 like

Groeten van broers! Topklokkies

1 like

Heeft die middelste gebold glas?