Gisteravond net na 12en toevallig op de vers geopende outlet van watch2day.nl tegen een skx009 gelopen. 189 euro voor een skx009 op een jubilee bracelet. Zonder twijfel meteen besteld en na mijn bestelling stond er ook meteen uitverkocht.
De skx009 stond al een tijdje op mijn lijstje en dit was een offer I could not refuse. Mooie aanvulling op mijn seiko turtle diver srp775. Foto’s van mijn nieuwe skx009 zal ik volgende week posten als ik het horloge binnen heb.
Ja die vanaf prijs slaat nergens op haha. Ik zat er aan te denken om hem bij monsterwatches.nl te bestellen. Het enige nadeel vond ik dat er dan geen originele doos en boekjes bij zaten. Nu heb ik hem voor nog minder inclusief doos en dergelijke.
@RLC ik heb niets met de turtle. De skx daarintegen😚. Misschien kan je na een paar dagen de 009 te hebben gedragen je bevindingen van de beide klokjes eens posten en een vergelijking maken. Vind ik in ieder geval zeer interessant.
Nu een paar dagen de skx009 gedragen. Echt een top horloge. Goed afgewerkt en een hele mooie band. Het enige nadeel ten opzichte van de Turtle is dat de skx een non hacking movement heeft. Dat wil zeggen wanneer je de tijd verstelt blijft de seconde wijzer lopen. Daarnaast kun je de skx niet handmatig opwinden. Dit kan de Turtle wel. De Turtle is in mijn ogen nog een stuk hoogwaardiger afgewerkt dan de skx. De Turtle is nog ‘meer’ horloge. Echter is de Turtle ook een stuk duurder dan de skx wat alle genoemde verschillen en eventuele kleine minpuntjes verklaard. Al met al is de skx009 en waanzinnig fijn en goed horloge in mijn optiek en ik zou hem iedereen aanraden. Ik ben zelfs zo gecharmeerd van de skx009 dat ik stiekem al nadenk om zijn broertje de skx007 aan te schaffen.