NA Seiko SKX011, strapopties?

Hoi allemaal, volgende week krijg ik een SKX011 (de oranje) binnen. Er zit een zwarte Nato band op die ik wil vervangen door een andere band.
Mijn SKX007 heb ik onlangs vervangen door de OEM Jubilee. De zwarte CrafterBlue (curved) heb ik dus ook nog als optie.

Nu ben ik benieuwd wat jullie dragen op jullie SKX011. Rubber, staal of stof.
Oranje, oranje streepje. Helemaal zwart, leer met oranje stiksel. Jubilee, president, Strapcode, Uncle seiko. Etc.

Meedenken is ook prima, maar wat mooie foto’s van jullie combinatie als inspiratie zou ik heel erg waarderen.

3 likes

@Petteflet , ik dacht dat jij een toffe rubberen band had. (die mooi aansluit op de kast)

1 like

Een met rechte aanzet dus?

Ik heb de mijne op een zwarte waffle strap.

Klopt dat is de zwarte Crafterbleu curved, maar ik vroeg af of op de 011 wellicht een oranje band zou passen of dat dit iets teveel van het goede is.

Hoe draag jij de 011?

1 like

Curved

3 likes

Oef. Niet mijn kopje thee. Voor rubber is dit het equivalent van een stalen band met rechte aanzet :grimacing:

Welke band heb jij erop zitten?

Een zwarte waffle volgens mij van CNS

1 like

3 likes

Ik heb zelf geen 011, daarom had ik Patrick getagd. Die heeft hem wel.

Zwart rubber lijkt een goede keuze.
Maar een jubilee ook?
Ik weet het niet.

Jubilee, president, bandoleer, oyster, kan allemaal.

3 likes

Uncle seiko fitted tropic… en nato op mijn skx

Jazeker! Ik had de curved waffle van Uncle Seiko en nu heb ik nog de straight ends over. Eigenlijk draagt die laatste voor mij prettiger omdat die meer naar beneden gaat over de pols in plaats van rond. Maar die eerste staaf wel toffer natuurlijk. :ok_hand:
De band tappered overigens niet, maar ik vind dat zelf niet zo storend op dit model.

Meteen maar even foto overkill nu ik toch bezig ben. :laughing:

2 likes