NA: Seiko SKX013: the little diver that could

Een aantal jaar geleden toen ik nog 35kg zwaarder was had ik een SKX007. Het was mijn eerste Seiko duiker en ik vond en vind hem prachtig. Maar ook op je polsen kun je afslanken heb ik gemerkt en nadat ik de SKX007 had weggedaan en daarna de SPB187 ben ik een tijdlang Seiko-loos geweest. Ik wilde al een tijdje een SKX013 maar hij werd hier weinig aangeboden en elders waren de aanwezige exemplaren of achterlijk duur of afgeragd. Tot vorige week. Toen stond een fraai exemplaar in het blauwe gedeelte. Ondanks een andere NA (zie elders het topic over de Tag Heuer Carrera Gray Man) toch tot aanschaf overgegaan en mijn eigen regel (1 uit en 1 in) geschonden zodat mijn 5 piece collectie weer een 6 piece is geworden.
De rammel-jubilee was ongedragen en heb ik erop gezet. Draagt fijn, maar is wel wat ‘flimsy’ (suggesties voor een Nederlands alternatief hiervoor zijn welkom). Maar wat een tof ding is het toch. Niks maar dan ook niks is overbodig wat mij betreft. Blijft toch wel een van de tofste duikers vind ik. En die 38mm? Perfect. Niks aan doen. Zie foto’s zou ik zeggen!

En een foto van de huidige collectie:

Voorlopig (kuch) ben ik tevreden!

52 likes

De letterlijke vertaling is 'dun of ‘flinterdun’ maar dat dekt de lading niet.
Voor de rest kom ikzelf niet verder dan ‘lubberig’ maar dat is het ook niet helemaal haha :grin:
In ieder geval, veel plezier met deze mid-size SKX :+1:

2 likes

Wauw mooie collectie zo :+1:t2:. Gefeliciteerd met je NA. Past mooi in de collectie

1 like

Lubberig is wel fraai maar vervangt flimsy niet idd. Ben overigens al bij strapcode aan het kijken voor een stevigere vervanger. Wordt wel een jubilee want die hoort er gewoon bij vind ik.

2 likes

Met solid end links en schakels wordt het geheel wel wat zwaarder, dat is een dingetje om rekening mee te houden.
En in dagelijks gebruik is de jubilee van de fabriek heel zo slecht nog niet.

Het horloge dat ik vaak ook het vaakst draag :slight_smile: de mijne heeft net 3 weken zweden overleefd (zwemmen, kanovaren, kamperen,…).
Heel veel plezier ermee, laat je nooit meer gaan :wink:

2 likes

Duidelijk in zijn element daar!

Fraaie NA! Veel (duik) plezier! :swimming_man:‍♂

Heb hem vandaag voor de 3e (:man_shrugging:t3:) keer binnengekregen. Alle drie de keren rond de 350 betaald. Full set in nieuwstaat. Met zowel stalen als originele rubber band.

De Martkplaatsadvertentie die er nu staat wil ook niet zakken qua prijs en niet verzenden. Horloge staat dan ook al sinds april ofzo te koop.

Edit: mijn eigen ook via Markplaats gekocht.

Congrats en veel draagplezier :partying_face:

1 like

Helaas wel. We hadden een paar jaar geleden moeten toeslaan😢

Eens :smiley:
Goeie keuze!

Mijn exemplaar woont al enkele jaren in Zweden. Ik kan getuigen dat een 013 al die activiteiten -en meer- ook op de langere termijn glansrijk doorstaat. :slightly_smiling_face:

2 likes

Dit is een aardig leuke collectie !

Enjoy!

1 like

Thanks. Die 3 piece van jou is ook heel fraai​:ok_hand::star_struck:

Mooie NA. Natuurlijk moet je een Seiko hebben in je collectie. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie collectie! Daar past de Seiko mooi bij. Gefeliciteerd!

1 like

Voor een nieuwe is dat toch zowat de prijs… ik heb de mijne in degelijke staat hier gekocht voor 325 zonder de doos m, en kan best ook een service gebruiken.

1 like

Mooie collectie Rugter! :+1:

1 like

Hele mooie NA zeg. Heel veel plezier er van.
En inderdaad, heb is best bizar hoeveel je polsmaat ‘krimpt’ met het verlies van veel kilo’s.
Zelf enige tijd terug een goede 16 kg afgevallen, en moest ook met de leren bandjes (had toen nog geen staal) minimaal één gaatje krapper zetten.

1 like

Een van de weinige nadelen van gewichtsverlies is dat je keuze wordt beperkt qua horloges. Veel grotere duikers en chrono’s vallen af. Gelukkig zie je steeds meer horloges ook in kleinere maten. De Longines Spirit in 37mm lijkt me ook heel tof.