Donderdagavond een deal gemaakt met een obscuur HF-lid voor overname van bovengenoemd horloge. Ik ben al jaren aan het twijfelen over dit kleine broertje van de SKX serie, en na een Ardbeg Uigeadail te veel op was de kogel door de kerk.
Ik ben héél benieuwd naar dit klokje, wordt het iets met die midsize (38mm) maat voor mij? Ik denk het wel, maar zeker ben je natuurlijk pas nadat het horloge rond de pols ligt. Ik ben alvast gecharmeerd van de gestileerde wijzers, en blij dat de secondewijzer eens geen omgekeerde ‘lekstok’ heeft. Ook blij dat deze niet op een Z20 seikoband komt, maar op een Italiaanse vanilleband. De standaard Z-banden bezorgen me meestal (huid)irritatie.
Nu nog de vrouw overtuigen dat ze echt wel goedkoper af is met mezelf en de hobby dan een kroegtijger met een clubabonnement, ook al heb ik de 013 op dezelfde dag gekocht als de dag van verkoop van haar Seiko chronograaf
17.5cm polsen, dus betrekkelijk bescheiden. Al vind ik niet dat een reguliere SKX me ‘groot’ valt. Aan de andere kant vind ik zo’n 80’s Tagheuer F1 midsize niet misstaan op mijn pols, maar dit is iets groter, hoger en duiker. We zien wel. 7/10 kans dat ik 'm leuk vind zegt m’n interne bookmaker…
Was mijn favoriete Ardbeg, tot ze opeens de prijs - zeg - 30% omhooggooiden. Moet er misschien toch weer ''s aan geloven… …weet even niet hoe ik dit nog on-topic houdt; nou ja, dan maar een reprimande. Merk 't wel.
Tja, hier zelfde probleem. Anderhalf jaar geleden nog besteld bij Drankgigant in NL voor 53,- € dacht ik, maar intussen zijn de accijnswetten als je besteld uit BE zodanig veranderd dat het ook niet meer interessant is, toch maar eens naar hun wharehouse rijden in Zeeuws-Vlaanderen binnenkort om een ‘grote bestelling’
Ik draag regelmatig zijn voorganger, de 4205-0156 en dat voelt prima hoor. Niet zo’n zwaar kolos om je pols dat steeds weg zakt…
En een Ardbeg is ook zeker niet te versmaden!
Deze namiddag de SKX013 binnengekregen. Mooi verpakt in de bubbels, absolute nieuwstaat.
In eerste instantie schrok ik me een bult, ziet er klein uit maar dit komt ook een stuk door de hoogte van het horloge en het feit dat deze op rubber staat. Ik kan me voorstellen dat dit horloge nog een stukje groter gaat ogen op een metalen band met gesloten eindstukken.
Ik moet zeggen dat het na een tijdje wel gaat wennen, die kleinere diameter. Pluspunt ik ook de Bonetti-band, draagt heerlijk. Jammer genoeg wel op het laatste gaatje rond mijn pols waardoor hij eigenlijk net iets korter moest zijn, maar er zijn ergere dingen dan dat. Als je het gewicht van de Turtle op metaalband gewoon bent, voel je hoegenaamd niet dat dit SKX-je rond de pols hangt, comfort troef.
Of het een blijvertje wordt durf ik nog niet te zeggen maar ik ben alvast aangenaam verrast van deze midsize duiker, het is weer eens iets anders.
Ik vind het een mooie klok. Lijkt me ook wel eens fijn om een iets kleinere duiker te dragen al valt de 007 ook niet heel groot. Misschien koop ik hem nog wel eens onder het mom van ‘maar deze heb ik voor jou gekocht lieverd’
Mijn lieverd heeft helaas een hekel aan duikhorloges, eens rond haar pols gelegd, misstond absoluut niet maar haar voorkeur gaat toch naar de meer vrouwelijke modellen. Gelukkig vindt ze mijn duikers wel leuk staan.
Ik denk als deze blijft dat de SKX013 vooral in de herfst-winter zal gedragen worden onder lange (hemds)mouwen, werkuniform & fleece. Is wel zo prettig want met de dikkere duikers en lange hemdsmouwen wil dit niet soms niet zo vlotten.
Mooie foto! En gefeliciteerd natuurlijk! Vind je hem trouwens qua formaat zo veel schelen van die SKX011? Op de foto’s lijkt er niet heel veel verschil in te zitten vind ik, kom denk ik door de langere lugs van de 013.
Bedankt voor de tip Ide, ga eens kijken, en Hirsch kennende zal dat ook wel een topband zijn. Heel tevreden van de Italocalf die ik overgenomen heb van je voor op m’n vintage World-Time.
Thnx lex, het is inderdaad wennen maar vind deze ook absoluut kunnen op mijn polsmaat
De algemene tendens gaat toch weer naar iets kleinere horloges, niet dat dit mij ook maar een h*l interesseert, ik draag wat ik leuk vind, maar toch. Tudor brengt zelfs een 36mm-BB uit.
Oh ja ik vind die kleinere horloges prachtig! (Ben ook gezegend met kinder polsen…). Die Tudor BB 36 heb ik ook in het vizier, prachtig ding op de foto’s! Die moet ik snel even gaan passen.
Maar dat was niet helemaal hoe ik mijn vraag bedoelde . Hoe groot vind jij het verschil om de pols nou tussen die skx013 en de 011? Dat bedoelde ik meer. Ik loop nu al een tijd met mijn skx007 en hoewel ik die heerlijk vind dragen is dat echt de max grootte die ik wil hebben, daarom kijk ik nu ook met een schuin oog naar de 013 ;). Of vind je het verschil verwaarloosbaar?