NA: Seiko SKX013

Was mijn favoriete Ardbeg, tot ze opeens de prijs - zeg - 30% omhooggooiden. Moet er misschien toch weer ''s aan geloven… :slight_smile: …weet even niet hoe ik dit nog on-topic houdt; nou ja, dan maar een reprimande. Merk 't wel. :innocent:

1 like

Tja, hier zelfde probleem. Anderhalf jaar geleden nog besteld bij Drankgigant in NL voor 53,- € dacht ik, maar intussen zijn de accijnswetten als je besteld uit BE zodanig veranderd dat het ook niet meer interessant is, toch maar eens naar hun wharehouse rijden in Zeeuws-Vlaanderen binnenkort om een ‘grote bestelling’ :wink:

1 like

Gefeliciteerd!

Na 4 of 5 Ardbeg is het verschil tussen de 013 en 007 niet meer te zien :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

2 likes

Ik draag regelmatig zijn voorganger, de 4205-0156 en dat voelt prima hoor. Niet zo’n zwaar kolos om je pols dat steeds weg zakt… :joy:
En een Ardbeg is ook zeker niet te versmaden!

1 like

Van Harte met dit leuk horloge

1 like

Hallo iedereen,

Deze namiddag de SKX013 binnengekregen. Mooi verpakt in de bubbels, absolute nieuwstaat.
In eerste instantie schrok ik me een bult, ziet er klein uit maar dit komt ook een stuk door de hoogte van het horloge en het feit dat deze op rubber staat. Ik kan me voorstellen dat dit horloge nog een stukje groter gaat ogen op een metalen band met gesloten eindstukken.

Een eerste maal om de pols dan maar. :thinking:

Paar fotootjes in de tent met soortgenoten.

SKX013 vs SKX011

Ik moet zeggen dat het na een tijdje wel gaat wennen, die kleinere diameter. Pluspunt ik ook de Bonetti-band, draagt heerlijk. Jammer genoeg wel op het laatste gaatje rond mijn pols waardoor hij eigenlijk net iets korter moest zijn, maar er zijn ergere dingen dan dat. Als je het gewicht van de Turtle op metaalband gewoon bent, voel je hoegenaamd niet dat dit SKX-je rond de pols hangt, comfort troef.

Of het een blijvertje wordt durf ik nog niet te zeggen maar ik ben alvast aangenaam verrast van deze midsize duiker, het is weer eens iets anders.

Groeten

John

6 likes

Ik vind het een mooie klok. Lijkt me ook wel eens fijn om een iets kleinere duiker te dragen al valt de 007 ook niet heel groot. Misschien koop ik hem nog wel eens onder het mom van ‘maar deze heb ik voor jou gekocht lieverd’ :innocent: :wink:

1 like

Mijn lieverd heeft helaas een hekel aan duikhorloges, eens rond haar pols gelegd, misstond absoluut niet maar haar voorkeur gaat toch naar de meer vrouwelijke modellen. Gelukkig vindt ze mijn duikers wel leuk staan.
Ik denk als deze blijft dat de SKX013 vooral in de herfst-winter zal gedragen worden onder lange (hemds)mouwen, werkuniform & fleece. Is wel zo prettig want met de dikkere duikers en lange hemdsmouwen wil dit niet soms niet zo vlotten.

Nog een fotootje :wink:

Uploaden…

2 likes

Veel plezier er van John!

1 like

en dan is dit nog de kortste maat van Bonetto :wink:

kijk even naar een Hirsch Pure, die zijn er in maat Medium (110/70 lengte) en staan ook mooi denk ik

1 like

Mooie foto! En gefeliciteerd natuurlijk! Vind je hem trouwens qua formaat zo veel schelen van die SKX011? Op de foto’s lijkt er niet heel veel verschil in te zitten vind ik, kom denk ik door de langere lugs van de 013.

Bedankt voor de tip Ide, ga eens kijken, en Hirsch kennende zal dat ook wel een topband zijn. Heel tevreden van de Italocalf die ik overgenomen heb van je voor op m’n vintage World-Time.

1 like

Thnx lex, het is inderdaad wennen maar vind deze ook absoluut kunnen op mijn polsmaat :thumbsup:
De algemene tendens gaat toch weer naar iets kleinere horloges, niet dat dit mij ook maar een h*l interesseert, ik draag wat ik leuk vind, maar toch. Tudor brengt zelfs een 36mm-BB uit.

Oh ja ik vind die kleinere horloges prachtig! (Ben ook gezegend met kinder polsen…). Die Tudor BB 36 heb ik ook in het vizier, prachtig ding op de foto’s! Die moet ik snel even gaan passen.

Maar dat was niet helemaal hoe ik mijn vraag bedoelde :stuck_out_tongue:. Hoe groot vind jij het verschil om de pols nou tussen die skx013 en de 011? Dat bedoelde ik meer. Ik loop nu al een tijd met mijn skx007 en hoewel ik die heerlijk vind dragen is dat echt de max grootte die ik wil hebben, daarom kijk ik nu ook met een schuin oog naar de 013 ;). Of vind je het verschil verwaarloosbaar?

Nee hoor, het verschil is zeker merkbaar, als de SKX007 het maximum qua diameter is dat je wil dragen zal je de 013 wel appreciëren.

Alhoewel het toch meer de L2L is dan de totale diameter van de kast die het 'm doet in net wel of net niet geschikt voor je polsen…

Ter vergelijking nog een fotootje met een reguliere SKX rond mijn pols.

1 like

Thnx! Informatieve plaatjes :slight_smile:, denk dat we zo ongeveer wel gelijk uit komen qua hoe de 009/011 op de pols ligt.

Geeft weer meer stof tot nadenken :).

1 like

Een Seiko zijnde, het verplichte lumeshotje :flashlight:

2 likes

Niets mis met de 013, leuk ding.

Maar ik staar echt een tijdje naar je polsfoto’s en kan haast niet geloven dat jouw pols 17.5cm is.
De SKX007 en 011 lijken op jouw pols echt nog groter dan de mijne, van 16.25cm. Dat ligt waarschijnlijk aan de platheid van mijn pols en de rondheid van de jouwe. Of zou je een meetfout kunnen hebben gemaakt?

Dat zal wel met de hoek van waaruit de foto genomen is te maken hebben H.
En mijn pols is ook niet plat, knokkel rechts :smile:
Nog eens nagemeten, nu 17cm polsomtrek, en als het warm is zet dit nog zo’n 0.5cm uit :wink:

ffe zoeken…

Ik krijg nu bij kunstlicht geen fatsoenlijke wristshot voor elkaar met mijn iPhone, maar je kunt wel de verhoudingen zien:

versus, gewoon vanuit de andere hand genomen:

Dit is echt de lelijkste foto van HF, sorry.
Ik meet wel met een meetlint helemaal strak, en ik heb een horlogekuil in mijn pols :nerd:

1 like