NA: Seiko SKX025

Sinds de Tudor Submariner 79090 mijn collectie binnenkwam, krijgt mijn Seiko SKX013 geen polstijd meer. Daarom besloot ik dat die laatste de horlogekist mag verlaten, waardoor er uiteraard weer wat ruimte viel op te vullen. Waar mijn oog eerst viel op een SKX015 vanwege de Pepsi-bezel, stuitte ik in mijn zoektocht daarnaar per ongeluk op de SKX025. Dit volgens mij minder bekende model heeft ook een Pepsi-bezel, maar is een stuk platter dan de SKX015, die door sommigen niet voor niets het ‘tonnetje’ wordt genoemd.

Na wat speurwerk vond ik een mooi exemplaar uit 2007, in originele staat, uitstekende conditie en ook nog eens de zeldzamere Japanse versie. De meegeleverde aftermarket Seiko-jubilee heb ik wel omgeruild voor een exemplaar van EBay, want de Seiko-variant hoort eigenlijk bij de SKX013/015 en sluit daarom slecht aan op de lugs van deze SKX025.

Lang verhaal kort, foto’s:

52 likes

Gefeliciteerd met je stoere aanwinst.

1 like

Mooie vangst, gefeliciteerd!

1 like

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

1 like

Mooi :ok_hand: veel draagplezier!

1 like

ziet er inderdaad platter uit,
draag hem met plezier

1 like

Dat ziet er prima uit, veel draagplezier gewenst :+1:t2:

1 like

Lug-to-lug daarentegen wel net iets ruimer: 45mm tov 44mm

2 likes

Dat is goed te doen. Dit zal qua diameter een midsize zijn? Mooie Seiko trouwens! :ok_hand:

1 like

Ja, diameter is 38mm. Perfect voor mijn slanke pols :slight_smile:

Er is, net als bij de SKX013, ook een grotere variant: SKX033. Ook zijn er zwarte varianten (plaat en bezel): SKX023 en SKX031. Overigens niet goed op de foto te zien, maar deze plaat is dus blauw.

1 like

Mijn beste,

Een mooie en ook robuuste Seiko!!
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je kleurrijke NA

1 like

Dat is een hele mooie :ok_hand:t3:

Veel plezier ermee :sunglasses:

1 like

Gaaf horloge. Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie uitvoering!

1 like

Gefeliciteerd met je de NA :+1:t2:

1 like

Proficiat, mooie aanwinst!!:watch:

1 like

Mooi ding! Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst deze Seiko :ok_hand:

1 like