NA: Seiko SKX171

Ongeveer een half jaar geleden had ik n.a.v. de Flipper it Forward een leuke ontmoeting met @marnixmoed. Hij liet mij een hele serie Seiko duikers zien. Twee turtles en twee keer een SKX007 meen ik. Met her en der aardige modificaties.

Eén horloge sprong er toen voor mij uit: een SKX007 met SKX171 dial. Wat ziet dat er goed uit. Sindsdien bleef deze mod in mijn hoofd zitten en twee weken terug heb ik de bestelling geplaatst.

Gisteren al in huis! Een SKX171 met coin edge bezel en zwarte keramische inleg. Double domed saffier, een gesigneerde kroon en solid presidential band.

Het voordeel van het gebruik van de SKX171 als basis (ipv SKX007) vind ik dat de secondenwijzer mooier is (het uiteinde is staal/rvs ipv geverfd wit) en dat er zwarte dag/datumschijven in het horloge zitten. Al vind dat laatste zeker niet iedereen op het forum mooier.

Een foto:
Euh… dat wil even niet :frowning:

4 likes

Je maakt het wel spannend zo…
Ben benieuwd!

En niet te vergeten de opgelegde indices. Daarom heb ik er ook 1 met de bezel van de 007.

Mijn beste,

Veel plezier met deze mysterieuze nieuwe aanwinst!!
Ik wens je er derhalve een spannende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik ook, mooiste combinatie als je het mij vraagt.

1 like

Gelukt!

De wijzerplaat van de 171 is inderdaad prachtig.
Ik heb gekozen voor coin edge bezel, vind ik mooier dan de standaard 007/009 bezel. Die is wat grover.

11 likes

Doet een beetje vintage aan zo met die geelachtige uurmarkering.
Scheun hoor.

1 like

Deze mod is inderdaad prachtig! Fraaie aanwinst. Groetjes van zijn “broertje”.

5 likes

Ben geen fan van de coin edge, of zwarte dag- en datumschijven.

Is die onderste je eigen foto? Je vergeet te melden dat het uurwerk ook een upgrade is :sunglasses:

Ik zag de SARB kroon

Geen SARB kroon, gewoon standaardkroon met S gravure. Is puur estethisch. Er zit nog 7s26 in.

Ah, duidelijk. Zelf gegraveerd?

Nope, ik had gegoogled op signed crown seiko. Er is een aanbieder in Engeland die deze kronen aanbiedt. Monsterwatches neemt daar ook deze kronen af.

2 likes
1 like

Erg mooi!

Top.:+1:

Mooie 171-mod. Veel draagplezier toegewenst met je gepersonaliseerde SKX :thumbsup:

Waar heb je deze besteld Thijsie? Gewoon van de plank (gemod)?

En: ziet er super gaaf uit. Ik vind de coin edge ook zeer mooi!

Groet en veel plezier van de mooie klok!

Ronald

Thanks.

Ik heb alles besteld bij Monsterwatches. Rob heeft ook de modificaties uitgevoerd. Geleverd binnen twee weken.

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie mod :thumbsup: