NA: Seiko SLA021J1

Mijn eerste NA topic hier op het forum… Vanmiddag besloten naar het mooie Den Bosch te crossen. Leuke stad met leuke straatjes en een aantal leuke horlogeforum gerelateerde zaakjes zal ik maar zeggen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Na onder andere een gezellig praatje te hebben gemaakt bij Schaap & Citroen (nee geen voorraad sport :wink:) liepen we nog even door de Hinthamerstraat… mijn vriendin naar Omoda en ik spotte aan de overkant Ton van Grinsven juwelier waar ik geroepen werdt door een etalage vol horloges :crazy_face:

Na vorige week een SPB077J1 te hebben gepast bij de Bijenkorf, welke ik op mijn pols erg vondt tegen vallen (beetje saai), zag ik hier een “Marine Master” liggen. Snel naar binnen waar ik een zeer leuk team van Van Grinsven mocht ontmoeten!

Deze SLA021J1 stond al lang op mijn radar… heb de limited groene ook al eens gepast maar die is het toen niet geworden. Ik was denk ik niet helemaal overtuigd van het groene… wel mooi. Maar zou het na wat langere tijd nog steeds mooi blijven.

En wat vindt u ervan nadat het horloge om de pols was gekomen vroeg de verkoopster… stunning :heart_eyes: Maar ja… ik was niet direct meteen op zoek of zo… twijfel twijfel twijfel… (jullie kennen dat vast ook wel hahaha) De baas kwam nog even melden dat de listprijs van € 3200,00 nog wel afgerond kon worden naar iets moois. #kuchdathadiknietandersverwacht

Ik heb de boot toen nog even af weten te houden. Met de nadruk op even :grimacing: Want ja hij had een prima deal!

Dus dus dus… mezelf verwent met deze super dikke Seiko…

Afijn PLAATJES :stuck_out_tongue_winking_eye:

Helemaal blij mee. Mooie toevoeging aan de Sea Dweller, Speedy Pro Hesalite en de kleine maar grootse Casio WorldTimer :sunglasses:

Thenks for reading guys and girls!

68 likes

Knaller van een horloge, enjoy!

1 like

Topper, gefeliciteerd!

1 like

Mooi, maar mij echt te dik. Maar een heel “dik” horloge. Ik ben benieuwd naar een MarineMaster vs Sea Dweller opinie :slight_smile:

1 like

Ja dat is een mooie! Die ga ik doen :facepunch:t3: Ik denk, op voorhand al, dat dat een roerig topic gaat worden :grin:

Begrijp wat je zegt. Maar wat is die kast mooooooiiiiii

2 likes

De band is ook +1

De sluiting daarentegen is ten opzichte van mij Dweller en Speedy, en ook mijn ex Tudor toch wel -1 Maar dat is ook echt het enige… alhoewel het doosje is ook wel redelijk el cheapo te noemen :rofl:

Dat denk ik ook. Doe je er ook een polletje bij? :sunglasses: … desalniettemin, héle fraaie duiker deze Seiko! Van harte en veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Gaaf ding hoor. Enjoy!

1 like

Heel mooi!

1 like

Gefeliciteerd en groetjes van broertje :

3 likes

Al lang in je bezit?

Vanaf 17mei :+1:t2:

1 like

Ook nog een jonge kerel dus :sunglasses: Geniet er van!!!

1 like

Gefeliciteerd…veel plezier met je NA :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze nieuwe aankoop !!!

Ik vind het wel een mooie duiker… maar waarom de €3200,- listprijs?

Kan niet helemaal terugvinden waarom deze 6x duurder is dan zeg een prospex van €500,-

Ben me ervan bewust dat hier ongetwijfeld iets is met dit horloge wat ik niet weet…
Vroeg het me gewoon af want dit zijn onderhand Grand Seiko prijzen.

Ik laat me graag voorlichten hierover.

Thenks!

Waarom list € 3200,00 is kan ik je helaas niet vertellen. Dat zou ik er ook niet voor betaald hebben; want dan zou ik een echte dief van mijn eigen portemonnee geweest zijn!

Ten opzichte van de goedkopere modellen heeft deze een solid case. Oftewel de achterkant kan niet open en alles moet via het saffier de kast in, dan wel uit! Dan is er nog het uurwerk… ik zag op het ons bekende YouTube een filmpje (slowmotion) van dit horloge en de “goedkopere” 1100 euro variant… hierbij viel het wat smoother lopen van de seconde wijzer op. Maar dit zul je met het blote oog in real life wellicht zeker niet zien. Maar daar zal ook ongetwijfeld het verschil in prijs vandaan komen. Naast dit zullen er zeker nog meer zaken zijn…

Daarnaast, en dat heb ik andere topics ook al eens geroepen, iets is het jou waard. Of niet! Ik ben van mening dat als jij er vrede mee hebt en gelukkig bent het prima is! Zoveel mensen zoveel smaken zoveel horloges… en het mooiste is het enthousiasme dat iemand van zijn of haar horloge heeft :sunglasses:

4 likes

Bedankt voor deze opheldering.

Ik had ook wel verwacht dat het iets bijzonders zou zijn met dit horloge wat deze adviesprijs rechtvaardigt.

Veel plezier ermee!!!

1 like

Hij heeft ook hetzelfde uurwerk als de GS, alleen niet zo fijn afgeregeld. Kaliber 8L35.

1 like

Daar ga ik morgen eens dieper op in duiken #leukewoordspeling