NA Seiko SLA047J1 Limited Edition

Ben al een gelukkige bezitter van een Seiko MarineMaster 300 SBDX001.

Volgens sommige Seiko liefhebbers is dit de enigste MarineMaster.

Vorige week tijdens het rondneuzen op het internet kwam ik een hele.mooie aanbieding tegen.
Jawel, een Seiko SLA047J1 in de sale.
Nou vind ik dit model al heel lang mooi, heb ook al een x de SLA021 en de SLA023 gehad.

Maar toen de 140th Anniversary Limited Edition uit kwam vond ik deze al heel gaaf. De combinatie met de “Britisch” groene wijzerplaat vind ik geweldig.
Er zijn er maar 3000 stuks wereldwijd van gemaakt en waren vanaf maart 2021 op de markt gekomen.

Dus gereageerd op het horloge en gevraagd om deze te reserveren zodat ik hem ik het echt kon bewonderen (had hem in het echt nog nooit gezien).
Reserveren kon na een kleine aanbetaling, dus dit direct gedaan.
Na de aanbetaling het horloge aan mijn vrouw willen laten zien, echter was deze van de site gehaald.
I.v.m. een raar gevoel even gebeld naar de juwelier hoe dit nu zit.
Het bleek dat het horloge net verkocht was voordat mijn aanbetaling gedaan was. Nee toch, heb ik dat!

Maar wat een geweldige juwelier, deze vond het heel rot en heeft de moeite genomen om te kijken of er nog 1 ergens anders beschikbaar was.
En ja hoor, gelukkig kon deze onder dezelfde voorwaarde geleverd worden.

Vanmiddag op het gemak met de fiets naar Rotterdam gereden om dit exemplaar in het echt te bewonderen.
En wat een schoonheid, wat een afwerking, wat een geweldig uurwerk.

Na een leuk gesprek (nou ja, leuk. Ging over het geval dat hij net voor mijn neus eerst verkocht was) , de band op maat laten maken, mooie strik er omheen en op het gemak teruggereden.

Bij aankomst thuis direct de stalen band er afgehaald en er een handgemaakte canvasband (plunjezak NL) opgezet.
Wat een combi :ok_hand:.

Nu enkele foto’s.

Dank voor het lezen en een fijne middag nog.

61 likes

Geweldig mooi horloge, prachtige wijzerplaat zeg.
Heel veel draagplezier gewenst

1 like

Gefeliciteerd met je NA Danny. Lijkt me heerlijk dragen met dit weer :sunny: Geniet :+1:t2:

1 like

Mooi man! Toffe band ook :muscle:

1 like

Cool :sunglasses:, veel plezier ermee

1 like

Gaaf! Mooie combi zo :+1:

1 like

Mooie uitvoering van de Marinemaster! Veel draagplezier gewenst! :+1:

1 like

Gefeliciteerd !
Is een mooi horloge maar de 01 is voor mij de echte inderdaad.
Maar die heb jij dus ook.

2 likes

Mooie aanwinst…:+1:

1 like

Gefeliciteerd man! Mooi dat ze hem nog konden leveren.

1 like

Stoer. Veel plezier ermee.

1 like

Heel erg gaaf! Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Heel mooi horloge. Gefeliciteerd met deze NA. Veel plezier ermee.

1 like

Proficiat, MM300s zijn altijd tof😎

Dat is zeker waar :wink:

1 like

Gaaf! Fijn dat de juwelier nog moeite wou doen dat hoor je niet vaak meer. Geniet ervan😎

1 like

Heb hem ook gehad, prachtige kleur! Vind hem op de originele rubber band ook erg mooi!

Mooie NA, enjoy :+1:

1 like

Een prachtige aanwinst.

1 like

Ziet er gelikt uit​:+1:Jaloers​:stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

1 like