Dit topic heeft even op zich laten wachten in verband met het drukke werkschema. Maar bij deze.
Ik ben nu al een tijdje geobsedeerd door turtles. Maar had er gek genoeg nog geen in de collectie. Ik vond de srp777 altijd gaaf maar te groot met 45mm, maar ik had hem eigenlijk nog nooit om de pols gehad. Want zoals iedereen weet, willen maten helemaal niets zeggen bij Seiko tot je het om de pols hebt.
De mini-turtle heb ik ook kunnen passen, maar dit is ook niet helemaal mijn ding met het loepje.
Om een of andere reden had ik de release van de spb317 compleet gemist. Maar toen ik er een half jaartje geleden een zag liggen in het wit, (de 313) heb ik deze gepast en kon eigenlijk niet geloven hoe fijn deze zat om de pols. De kleinere maat is precies wat ik zocht.
De witte variant met zwarte bezel was echter niet helemaal mijn ding, en de verkoper gaf aan dat ze deze ook in het zwart hebben maar dat hij nog moest wachten op voorraad, ik was wat ver van mijn woonplaats, en wilde deze ook eerst passen, dus besloot deze ook niet bij deze verkoper te bestellen.
Fast forward naar een paar weken geleden. Kwam ik de 317 tegen in een vitrine en vroeg de winkelier of ik mocht passen. Dit was geen probleem uiteraard.
Toen ik het witte doosje open zag gaan, kwam het oer seiko gevoel los wat iedereen krijgt als hij of zij dat witte doosje open ziet gaan…
“Take my money”
En ik kwam thuis met de spb 317.
Het model stamt af van de oude 6105-8000
Leuk stukje geschiedenis te vinden hier;
De SPB is dus een redelijk kopie aan het origineel
zoals je kan zien. De datum is eigenlijk redelijk mooi weg gewerkt mede door de gematchte kleur van de datumschijf. Dit is het eerste horloge waarbij ik me dus niet stoor aan de plaatsing op 16.30.
En met 200m en saffier is dit dus wel het modernere broertje en dus heerlijk zorgeloos. Ik ben normaal niet zo van de rubbere banden maar ik vind deze eigenlijk best comfortabel dragen. Maar deze draagt ook lekker op nato’s . Wellicht dat ik de stalen band er nog ooit bij ga kopen die op de andere slim turtles geleverd wordt, maar voor nu vind ik het prima zo.
De week na aanschaf kwam ook de eerste fiffer op bezoek, de srp777 van marnix, en die heeft me weer naar een hele andere aankoop weten te brengen, maar daarover later in een andere NA meer.
Plaatjes.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende NA