NA: Seiko SNA411 flightmaster + Watch Steward MN strap

Supergaaf ding dit!

Met z’n 42mm een twijfelgeval voor mijn 16,5cm pols (ik typte bijna worst :rofl: wrist… pols… never mind). Maar hij valt heel klein door de 44mm lug to lug en de eigenlijk heel kleine dial - door de bezel en brede chapter ring voor alle berekeningen.

Bracelet was er door de vorige eigenaar nooit op gezet. Door mij ook niet - ik vind het er niet echt bij passen. Een olijfgroene MN strap met een gele streep ik het midden zie je bijna altijd in combinatie met dit horloge, matcht goed met de gele accenten, maar ook een beetje tacky / too much. Erika is te duur. Deze voor de helft en @zulu approved. Zie zijn topic.

Ik heb de ‘original’ versie, zonder strap tussen je pols en horloge waardoor die niet hoger komt te liggen.

Wat kun je nu eigenlijk met die drukke dial? Nou, heul veul:

• Calculations
    • Multiplication (any two numbers)
    • Division (any two numbers)
    • Square Root
    • ETA (based on speed and distance)
    • Speed (based on distance and time)
    • Fuel Consumption
    • Climbing Altitude (based on climbing rate and time)
    • Climbing Rate (based on time and altitude)
  • Unit Conversions
    • Distance Conversion (Nautical Miles, Statute Miles, Kilometers, Feet)
    • Fuel Volume Conversion (Gallons, Imperial Gallons, Liters)
    • Weight Conversion (Pounds, Kilograms)
    • Fuel Volume-to-Weight Conversion

Hoe vaak ik het gebruik? Nooit :joy:

Valt nog genoeg over te zeggen, maar ik hou het kort!

27 likes

Goeie combi! En je kan die 44mm prima hebben! :ok_hand:

2 likes

Mooi zomerhorloge! En ook eeen mooie combi met die band

1 like

Super aanwinst :ok_hand:nooit meer weg doen. Geniet er van. Ook lekker op een elite silicone van Barton of een 21mm mesh

Dacht ik ook, inmiddels stiekem best vaak :sweat_smile: maar wel een studie opzich

1 like

Lekker hoor, enne…

:joy::pleading_face:

1 like

Toffe vangst! Toen een dergelijke een tijdje terug in het blauwe stond heb Ik ook zwaar getwijfeld of ik deze zou kopen als vervanging van de Citizen tegenhanger in mn verzameling. (De Seiko is veel lekkerder qua afmetingen!)

Hoe dan ook een prachtig sportieve klassieker! Goed bewaren en veel van genieten!

1 like

Mooi ding :star_struck:!

Hij is zo druk dat i op de één of andere manier weer rustig oogt, het klopt gewoon… Heel cool!

Geniet ervan!

1 like

Klopt idd :grin:

Die band is trouwens echt super comfortabel!

1 like

Wat een gouden tip :scream:
In 21mm beschikbaar én ook kortere lengte!
Dat is mijn grootste obstakel bij rubber/siliconen banden

1 like

Vet ding! Toch altijd een beetje spijt dat ik deze heb verkocht…

2 likes

Heb ik die van jou niet? :thinking: @Diederik ?

Hier nog wat ideetjes @Dao

3 likes

Oja dat zou heel goed kunnen haha!

Hier ook nog een leuke combi op nato:

1 like

Damn cool boy! Is ooit het eerste horloge geweest waar ik echt voor viel, is een hele tijd mijn enige horloge geweest. Veel complimenten gehad over dit horloge. Ik heb hem nog steeds. Good choice. :ok_hand:

2 likes

Even opgezocht :sweat_smile: nee dus, ik heb m van @Apeks overgenomen. Never mind. Dao; geniet er van maistro :+1:

3 likes

Echt een goede tip, volgens mij staat deze nog beter! Net binnen :rofl:

Ja super fijne band en past er perfect bij. Dat geel doet net dat beetje extra :ok_hand:

1 like

Super mooi. Heb na aanleiding van jullie berichten hetzelfde horloge gekocht met het zwart/gele bandje. Thanks!

3 likes

Top aanschaf :ok_hand: althans, vind ik. Ben er nog steeds happy mee. Inmiddels echt een Seiko classic. Geniet er van

1 like