Seiko is al een hele tijd geleden, rond 2008 gestopt met het maken van dit kaliber, dat samen met de H023 world time de laatste twee ana-digi’s van dit merk waren.
Dit exemplaar dateert van december 2006 en heb ik na lang zoeken nieuw gevonden in Singapore.
Nadien begon het lange wachten (+3 weken) op het pakje dat lang bleef hangen bij de Belgische douane, wat me al het ergste deed vrezen. Gisteren dan stond de postbode ineens toch aan de deur met mijn pakje en nadat ik de Belgische staat wat gesponsord had met importtaks kon ik definitief het pakje als het mijne beschouwen
De lume is zoals je van een Seiko mag verwachten, heel goed. Het is in het donker ook precies een gewoon analoog horloge zoals je ziet:
De kast heeft een interessante vormgeving met een afwisseling van geborstelde en gepolijste afwerking met een stoere bandaanzet aan de kast. Ondanks zijn ongeveer 44mm kast is het horloge heel goed draagbaar op een bescheiden pols door de betrekkelijk korte L2L-maat. Het enige nadeel is de niet-standaard bandaanzet, waardoor je dus leren bandjes via Seiko moet bestellen of op maat laten maken door een bandjestovenaar. Dit horloge weegt samen met de stalen band 123 gram en is dus best wel aanwezig op je pols.
Ik heb 'm OHPF geplaatst na een bliksemsnelle verkoop. Mocht de verkoop om één of andere reden afspringen ben je nummer 3 in de rij @koekoek. Er is nog iemand geïnteresseerd tegen vraagprijs.
Voor mij wel, want zonder fijnverstelling kom ik er niet, schakeltje minder is te strak, schakeltje meer te ruim, kl*te, daar ik de stalen band anders wel kan smaken.