NA Seiko SNJ023P2

Was al enige tijd op zoek naar een mooie combi van analoog en digitaal met name vanwege een duidelijke stopwatch / chrono functionaliteit. Daarnaast moest het horloge ook tegen een stootje kunnen en waterdicht zijn. O ja het moest ook nog in een prijscategorie vallen waarin je het mee durft te nemen op vakanties.

Hoop merken en types zijn de revue gepasseerd in mijn zoektocht. De graal is natuurlijk de Omega X33 Skywalker, althans in mijn optiek. Deze voldoet echter niet aan de eis dat je hem als vakantiebeater kunt inzetten. Pulsar vond ik iets te goedkoop, vooral door de secondewijzer, en groot. De Certina Multi-8 en Tissot T-Touch nog overwogen. Op jomashop is er een interessante aanbieding voor de Multi-8 (270 USD).

Tot ik een paar dagen geleden in mijn zoektocht op de Seiko SNJ023P2 stuitte, althans een plaatje daarvan. Ik vind het een fraai horloge met een redelijke maat. Mooi display, dat een beetje doet denken aan de X33. Verder Googlen leverde niet al te veel informatie op en al helemaal geen horloges te koop, behalve hier op het forum! Ben vanavond bij @mick65 langs geweest op de Seiko te keuren en over te nemen.

Erg blij mee…

Specificaties:
Diameter: 44mm
Hoogte: 11mm
Merk: Seiko
Type: SNJ023P2
Uurwerk: Quartz H024
Materiaal: stainless steel
Waterdichtheid: 100m (volgens specificaties)
Jaar: 2017

17 likes

Gaaf hoor :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze moderne tijdgenoot!!
Een horloge met een zee aan mogelijkheden!!
En dan komt een waterdichtheid van 100m goed van pas. :grin:
Ik wens je er dan ook een levendige tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig :+1::+1:

Heel mooi!

Knap! Geniet ervan.

Hele gave aanwinst!
Geniet ervan.

Goeie koop !
Gefeliciteerd. Een hele bijzondere Seiko !

hou er wel rekening mee dat dit bijzondere horloge mensen doet denken aan:
FD9BB272-9429-40BB-AC4E-1C21E8D572B5

2 likes

Nadere inspectie leerde dat het bandje bij de aanzet uit elkaar aan het vallen was. Nieuwe originele bandjes zijn nog te koop, dus maar eentje besteld en geplaatst. Wat een droevenis qua kwaliteit zijn die banden.

Gelukkig @Ko-Banden bereid gevonden om een mooie band te gaan maken. Zal het origineel erbij bewaren mocht ik ooit last van flipperitus krijgen, maar acht die kans klein.

1 like

Zie dit topic nu pas, gefeliciteerd er mee. Van alle semi digitale horloges die ik hier voorbij zie komen is deze al iets prettiger om naar te kijken, al doen de pushers aan alle zijkanten me een beetje denken aan een zeemijn.

Zeemijn-OHG-640x427

Verder wens ik je er wel veel plezier van :+1:

1 like

Leuke ana-digi van Seiko, ook nog gehad.
Veel draagplezier toegewenst!

1 like

Bandje laten maken door Ko

3 likes