NA: Seiko Snow Monster

Deze moet ik even delen met jullie!

Ik zat al eventjes te kijken naar die Monsters en tot een paar maand terug kon ik niet begrijpen wat er speciaal aan is… eigenlijk als je de eerste ziet, is het maar een lelijk ding.
Maar hoe meer je er ziet passeren, hoe meer het toch begon te kriebelen. Nu dan komt het volgende: welk model? Welk kleur? En toen ik deze limited edition tegenkwam, moestk m hebben. Als je dan toch een Monster koopt, kan je het direct maar doen, dacht ik dan!

Voor diegene die het model niet kennen:
Seiko Snow Monster: introductie in 2011 voor de thaise markt en beperkt tot 2555 stuks.
Gebaseerd op het originele Monster, met 7S36 uurwerk. Leuk detail: Seiko heeft het model nooit Monster genoemd, maar de limited edition modellen voor Thailand zijn door Seiko Thailand wel officieel Monster gedoopt :slight_smile:

Terug naar mijn NA: weekje later was hij binnen: full set, zeer mooie staat! Ik ben helaas niet echt voor de metalen banden en de leren strap is een prachtige strap maar misschien net iets te “Monster” naar mijn smaak voor regelmatig gebruik.
Gelukkig hebben we hier vakmannen op het forum en @Ko-Banden heeft een toppertje afgeleverd die het horloge mooi afmaakt.

Bij een NA horen uiteraard foto’s. Enjoy!

We beginnen met de klok op de band van Ko:

Met originele rubber en leren strap:

De 3 bijhorende banden: (let op de gepolijste en matte delen aan de metalen band. Mooi detail)

En de hele set:

Wrist shot:

En nog wat zonnige foto’s van eergisteren toen ik de band van Ko ontvangen had:

Bedankt voor het lezen! En voor alle Seiko fans: een Monster is echt top, aanrader!!

21 likes

Ik had blijkbaar nog een paar shots toen hij nog op metaal zat. Bij deze:

10 likes

Errrruuuuughhhh mooi, heb je goed gedaan.

Veel plezier ervan

1 like

Waar heb je deze gevonden?

Ten2Two. Jaap heeft me een mooie deal geboden en omdat hij full set stond kon ik het niet laten passeren. Zeker niet toen ik net die andere hier op het forum gemist had :slight_smile:

1 like

Nou dan bof je met jaap, wat een prachtige klok zeg! En door de verschillende staps is hij “monsterlijk” goed elke gelegenheid te dragen😜

1 like

Klopt, het is een leuke set die niet snel gaat vervelen denk ik!

Heeft er althans toch ruim een week op gestaan🤔
Maar idd een prachtige verschijning, ik mis m zo nu en dan nog wel eens

Geniet er van👍

4 likes

Mooi hoor, dat gelimiteerd Snow Monster.
En al volop banden om te wisselen, wat wil je nog meer?
Veel draagplezier toegewenst met de NA :+1:

1 like

Ik probeer dat deel van het forum wat te mijden, anders gaan er teveel spontane aankopen gebeuren :wink: Helaas loop je dan eens iets mis!

1 like

Sow, die is mooi. Koud mooi!

1 like

Hier ook compleet gemist, mocht je hem ooit kwijt willen, ik hou me aanbevolen😉
pracht klok, gefeliciteerd.

1 like

1 van de mooiste monsters imo.
Veel plezier er mee! :wink:

1 like

Dit is volgens mij de eerste Seiko die ik echt tof vind. Is dit model een beetje betaalbaar?

Zekers, het enige wat je nodig hebt is wat geld😬.
Zonder gekheid…het is maar wat de liefhebber er voor geeft. Heb er voor €1100+ zien gaan op de baay maar ook voor minder. Is het t waard?
Hij is machtig mooi, 7s36 uurwerk, sandblasted kast etc.
Ik zou zeggen…Een liefhebbers item

Betaalbaar is relatief natuurlijk, ik vind m voor een monster zeker geen koopje. Nieuw kostten ze indertijd $750 en er is hier eentje verkocht geweest voor 700 euro. Ik heb iets meer betaald, kvond deze het waard omdat de set helemaal volledig is (en omdat ik graag lokaal koop :wink:).
En als je internationaal kijkt staan ze 1000$+.

Maar als je de looks mooi vind, zou je altijd deze kunnen bestellen op Monsterwatches:
http://www.monsterwatches.nl/product/snowmonster/

Mooie mod met originele bezel, wijzers en wijzerplaat en een beter uurwerk. Ik ben meer voor het origineel omdat het dan “echt” is, maar ik heb getwijfeld.

Gefeliciteerd. Mooie combi met die band van Ko ook! :thumbsup:

1 like

Erg gaaf die leren band. Mooier dan die v m’n royal blue.

1 like

Heb jij de royal blue :scream:.
Er is een leuk project gaande hier op het forum, flip it forwarding, is dat niks om die royal blue erbij te implementeren?:grimacing:
Zonder gekheid…Ik heb destijds gruwelijk getwijfeld tussen de royal blue en de snow.
Uiteindelijk gekozen voor de snow.

1 like

De snowmonster heeft iets mysterieus. Heb de kleurencombinatie altijd geweldig gevonden.

2 likes